تجمع ۳۰ هزار دانش‌آموز در مصلی امام(ره)

نسل سلیمانی‌ها به میدان آمدند + تصاویر

تهران (پانا) - 30 هزار دانش‌آموز در مصلی امام(ره) گردهم آمدند تا بگویند راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نسل سلیمانی‌ها به میدان آمدند + تصاویر

به گزارش فارس، «جایش اینجا خیلی خالیست، دلم می‌خواست باشد تا ما پشت سرش در جبهه مقاومت بجنگیم و حالا آمده‌ایم بگوییم که سردار دل‌ها راهت را ادامه می‌دهیم چرا که ما نسل سلیمانی‌ها هستیم و دشمن بداند که اگر سردار سلیمانی را به شهادت رساند، میلیون‌ها سردار سلیمانی پا به رکاب هستند».

این را یکی از دانش‌آموزان پسر می‌گوید که به همایش نسل سلیمانی‌ها آمده است؛ سربند «من سلیمانی‌ام» را به پیشانی بسته است و با شور و هیجان صحبت می‌کند؛ دوستانش نیز مانند او هستند و با سر جملاتش را تصدیق می‌کنند.

اینجا مصلی امام خمینی(ره) است و جمعیت لحظه لحظه اضافه می‌شود؛ دانش‌آموزان به همراه مربیان‌شان وارد مصلی می‌شوند؛ اکثراً پرچم‌ به دست دارند حالا کوچک یا بزرگ؛ برخی هم سربند به سر بسته‌اند و چفیه بر گردن آویختند.

حس و حال عجیبی است؛ پوسترها و تصاویر «سردار سلیمانی» همه جا دیده می‌شود و برخی دانش‌آموزان بغض کردند؛ انگار داغشان تازه شده است و حالا به سختی می‌توان جلوی اشک‌ها را گرفت.

با مشت‌های گره‌ کرده شعار می‌دهند و بر سر جنایتکاران، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی فریاد می‌کشند؛ این نوجوانان، نسل سلیمانی‌ها هستم؛ نسلی که راه سردار سلیمانی را ادامه خواهند داد.

اینجا «همایش سلیمانی‌ها» و «#من سلیمانی‌_ام»، برگزار است؛ مریم یکی از دانش‌آموزان که همراه دوستانش آمده است، گفت: امروز روزی است که ما اتحاد دانش‌آموزان را در ادامه دادن راه شهید سلیمانی نشان دادیم.

وی ادامه داد: ما آمده‌ایم به رهبر معظم انقلاب بگوییم که آماده به امر ایشان هستیم و راه سردار سلیمانی که راه شماست را ادامه می‌دهیم.

این دانش‌آموز به همراه دیگر دانش‌آموزان دست‌هایشان را به هم گره زدند؛ وی افزود: ما همه با هم در مقابل دشمنان می‌ایستیم و می‌گوییم از آنها نمی‌هراسیم.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم به تبیین نقش و جایگاه دانش‌آموزان بسیجی دربرهه‌های مختلف انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بر شمردن ویژگی‌های دانش‌آموزان بسیجی در طول دفاع مقدس و همچنین نقش آنها در جهاد علمی کشور، یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم را گرامیداشت.

سردار فدوی گفت: شهدای مدافع حرم جلوه‌ای از وحدت کلمه را تجلی بخشیدند و همه مسلمانان عالم اعم از افغانستانی، پاکستانی، عراقی، سوری و... آمدند و وحدت کلمه را در سوریه رقم زدند؛ اگر وحدت کلمه ایجاد شود، هیچ قدرتی نمی‌تواند خدشه‌ای به رخ مبارک انقلاب اسلامی وارد کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی الگوی بزرگی برای جوانان کشور هستند، افزود: این 2 شهید وارد کلاس بزرگی همچون دفاع مقدس شدند و نامشان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار شد.

وی به نقش‌آفرینی مؤثر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت اشاره و بیان کرد: سردار سلیمانی آن‌چنان پایداری و به تکالیفش عمل کرد که به صورتی متفاوت از سایر شهدا به شهادت رسید و به دیدار حق شتافت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه مسلمانان و کسانی که در جغرافیای جبهه مقاومت قرار دارند از بالاترین هوش و توانمندی برخوردارند، گفت: امروز ما باید از توانی که خداوند در اختیار ما قرار داده است، برای موفقیت جبهه مقاومت استفاده کنیم؛ امروز باید از ظرفیت‌هایی که داریم در راستای مبارزه با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمنان استفاده و در برابر حملات آنها ایستادگی و مقاومت کنیم.

«زینب سلیمانی» و «محمدرضا سلیمانی» فرزندان سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در این گردهمایی حضور داشتند.

محمدرضا سلیمانی فرزند ارشد سردار سلیمانی در این مراسم با بیان اینکه خوشحالم مهمان جمع عظیم دانش‌آموزان این سرزمین هستم، گفت: من در این جمع ۳۰ هزار نفری، حاج قاسم را می‌بینم؛ حاج قاسم قطعاً در بین ما حضور دارد و ان‌شاءالله به همراه هم، راه ایشان را ادامه خواهیم داد.

زینب سلیمانی هم در این مراسم با بیان اینکه خداوند را شاکریم که کشورمان از چنین نوجوانانی برخوردار است، گفت: ان‌شاءالله همه با هم پشت سر رهبر معظم انقلاب خواهیم ماند و ان‌شاءالله با وحدت و کنار یکدیگر بودن و به یاری خداوند، انتقام خون حاج قاسم را خواهیم گرفت.

در این گردهمایی دانش‌آموزان مدارس راهیان کوثر، مدارس رزمندگان اسلام، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مجتمع امام صادق(ع)، کمیته امداد، مدارس معارف اسلامی صدرا، مدارس طرح شهید بهنام محمدی، کانون مدارس اسلامی و سطوح مختلف وزارت آموزش و پرورش همکاری دارند.

مجموعه‌هایی مانند سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، شبکه نوجوان امید، سپاه محمد رسول الله(ص)، سازمان تبلیغات اسلامی و مصلی امام خمینی(ره)، مدارس فوق را در این همایش یاری دادند.

این گردهمایی در گام اول می‌خواهد مکتب و مدرسه شهید سلیمانی را به دانش‌آموزان معرفی کند و نشان دهد که حاج قاسم سلیمانی می‌تواند برای آنها یک الگوی انسان تراز انقلاب اسلامی باشد؛ فردی که مأموریت و آرمان‌ها انقلاب اسلامی را دریافته و در آن مسیر گام بر می‌دارد؛ این الگو بودن نه تنها برای دانش‌آموزان کشور خودمان است بلکه برای همه دانش‌آموزان و آزادگان جهان، حاج قاسم یک مدرسه و مکتب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار