همایش 2000 نفری «یاوران انقلاب» در گلستان برگزار شد

گرگان (پانا)- در همایش یاوران انقلاب، بیش از2000 دانش‌آموز دختر عضو تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی در مقاطع مختلف با اجرای برنامه‌های منظم و منسجم مهارت‌های تشکیلاتی خود را به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش 2000 نفری   «یاوران انقلاب» در گلستان برگزار شد

به گزارش پانا ، همایش بزرگ یاوران انقلاب با حضور مسولان استانی در شهرستان آزادشهر برگزار شد.

در حاشیه این همایش سید خلیل حسینی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گلستان ضمن عرض تبریک ایام ا... دهه فجر بیان کرد: ایام الله دهه فجر زمان مناسبی است برای رسیدن به خودباوری و استقامت در مقابل دشمنان.

او خطاب به دانش آموزان ادامه داد: همانطور که مستحضرید ما در جریان ساختار تربیتی شش ساعت تربیتی داریم که باید دانش آموزان خوب ما در راستای آن تربیت شوند. تربیتی متوازن و بدون آنکه بخواهیم برتری خاصی بدهیم، البته با زیر بنای تربیت دینی.

حسینی ادامه داد: یکی از ساعت های تربیتی ، تربیت اجتماعی است ، تربیت اجتماعی تربیتی است که به تشکلات برمی گردد. یعنی اینکه دانش آموزان را آماده کنیم برای فعالیت های گروهی، مهارت های اجتماعی، مهارت های ارتباطی و مهارت ها و مسولیت های مدنی تا بتوانند در آینده افراد مفیدی برای جامعه خود باشند.

آموزش و پروش باید شرایط فعالیت های تشکیلاتی را مهیا کند؛ ایجاد تشکیلات دانش آموزی در مدارس، نه منتی بر دانش آموزان بلکه وظیفه ای است به گردن آموزش و پروش که باید شرایط آن را در مدارس و فضای عمومی ایجاد کند تا دانش آموزان بتوانند در بستر لازم و شرایطی که برای رشد تربیتی آنها ایجاد شده فعالیت کنند.

ایجاد ظرفیت های لازم و رشد تشکلات چهارگانه در مدارس جزء الزامات مدیران ما و مربیان ما است و باید به آنها عمل شود. خانواده های بزرگوار هم باید بپذیرند که قرار نیست در جامعه ما فقط یک شغل را ایجاد کنیم و یک تربیتی را به نام علم سالاری ارائه دهیم، بلکه قرار است دانش آموزانی تربیت کنیم که تراز نظام جمهوری اسلامی باشند.

در ادامه این مراسم مریم سلطانی مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان ضمن تبریک دهه فجر گرامیداشت شهادت سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: برگزاری این همایش بزرگ در سراسر استان باعث تعمیق باورهای دانش آموزان به ارزش های انقلاب و پشتیبانی از ولایت خواهد بود.

مریم سلطانی افزود: این همایش با حضور بیش از 12000 دانش آموزان پیشتاز در سراسر استان در حال برگزاری است. سازمان دانش آموزی با رویکرد تربیت سیاسی و اجتماعی و مبتنی بر کار تیمی و گروهی و عشق به اسلام و ایران با همدلی و همفکری در راستای تقویت هویت ملی تلاش می کند که با اجرای این همایش ها گوشه ای از اهداف تربیتی آموزش و پرورش را محقق کند.

در این همایش دانش آموزان به صورت کاملا تشکیلاتی در حضور مسئولین استانی به اجرای برنامه‌های تشکیلاتی شامل مراسم حاملان قرآن، گارد پرچم و سرود همگانی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار