معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان:

12 زمین چمن ورزشی در مدارس جدید التاسیس کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

یاسوج (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه از احداث 12 زمین چمن ورزشی در مدارس جدید التاسیس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
12 زمین چمن ورزشی در مدارس جدید التاسیس کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان در این نشست، دهه مبارک فجر را که طلیعه آزادی ملت، محو استبداد و واپس زدن استعمار است را به ملت شریف ایران تبریک عرض کرد و گفت: دهه پر فروغ فجر یادآور اراده و عزم ملت برای فرداهای بهتر و یک دلی ؛هم دلی و همراهی در جهت مراقبت دائمی از دستاوردهای انقلاب است.

سیده فریبا حسینی با تقدیر و تشکر از تلاش گران عرصه قلم و اندیشه که سعی در برافروختن چراغ آگاهی مردم دارند، اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مسوولین و مردم هستند که بدون غرض وقایع روزانه را در اختیار مردم قرار می دهند و آنها را نسبت به مسایل اگاهی می دهند.

او افزود: با توجه به اینکه در برهه حساسی هستیم و دشمنان انقلاب در پی اخلال در جامعه و اختلاف بین مردم و مسوولین هستند انتظار می رود اصحاب رسانه از نشر اخباری که باعث تشویش اذهان عمومی می شود خوداری کنند.

حسینی، تربیت بدنی را یک نوع فرایند تعلیم و تربیت و یکی از ارکان مهم سلامتی و نشاط دانست و گفت:یکی از ویژگی سند تحول بنیادین واقع بینی و عمل گرایی است که در این سند توجه خاصی به ساحات زیستی و بدنی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان با اشاره به اینکه در سال 98 نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری در اجرای برنامه ها داشته ایم، گفت: در سال جاری قرار است در مدارس جدید التاسیس 12 زمین چمن ورزشی با اولویت مدراس پسرانه تاسیس کنیم.

حسینی بیان کرد: با ریزانی ها و پیگیری های که از طرف مدیر کل و معاونت تربیت بدنی انجام شد توانستیم اعتباری بیش از یک میلیارد تومان برای سالن غذاخوری در مجموعه ورزشی شهید صیاد شیرازی دریافت کنیم.

او در خصوص شاداب سازی مدارس گفت: برنامه های المپیاد ورزشی، حیات پویا و ورزش صبحگاهی از جمله طرح های نشاط آور است که در مدارس اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال جاری بیش از 700 میلیون تومان وسایل ورزشی مصرفی را خریداری و در اختیار مدارس شهرستانها و مناطق قرار دادیم گفت: 160 میلیون تومان لباس ورزشی نیز برای معلمان تربیتی و مربیان بهداشت خریداری و در اختیار آنها قرار دادیم.

حسینی کسب مقام اول کشور در زمینه الگوهای برتر تدریس در مقطع ابتدایی، کسب عنوان کاپ اخلاق در مسابقات بومی محلی توسط دانش آموزان پسر، مقام اول کشوری تیم دادرس پسران، مقام دوم کشوری تیم دادرس دختران را ازجمله افتخارات و عملکرد موفق حوزه تربت بدنی آموزش و پرورش استان بیان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش در پایان گفت: روز یک شنبه 20 بهمن ماه مسابقات ورزشی دهه فجر استان با نام و یاد سردار شهید سلیمانی در دو بخش دختران و پسران افتتاح می شود.

۷۲۰ واحد مسکن ویژه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست خبری نیز گفت: انقلاب اسلامی در هدف و کیفیت مبارزه و ماهیت با سایر انقلاب متفاوت بود و سه آرمانی که مردم دنبال می‌کردند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که ثمره مبارزات چندین ساله مردم در ۲۲ بهمن سال ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

هادی زارع پور بیان کرد: در همین مدت ۴۰ سال انقلاب تلاش‌ها و اقدامات خوبی در حوزه آموزش و پرورش شد. طبق آمار در سال ۵۷_۵۸ تعداد ۹۴۸ آموزشگاه در سال ۵۷_۵۸ با بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموز در استان وجود داشت اما به برکت انقلاب اسلامی تاکنون ۳ هزار و ۹۷ اموزشگاه در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ با تعداد بیش از ۱۶۶ هزار دانش‌اموز فعالیت می‌کنند، روز گذشته در بیست و دومین کنفرانس حقوق کودک مدرسه زمستانی تربیت حقوق کودک با حضور معاونت وزارت دادگستری افتتاح شد.

او با بیان اینکه امروزه بی‌سوادی و کم‌سوادی علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و میزان باسوادی به توسعه جامعه بازمی‌گردد به شاخص پوشش تحصیلی در سه مقطع اشاره کرد و گفت: شاخص پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در کشور ۹۸.۱۸ است و در استان ۹۸.۹۳ است که از این شاخص بالاتریم.

این مسوول نرخ ترک تحصیلی دوره ابتدایی کشور را ۱.۳۸ دانست و تصریح کرد: عملکرد استان ۱.۰۲ است که ۳۵ صدم از عملکرد کشور بهتر هستیم، ضمن اینکه پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول کشور ۹۳.۹۴ است در حالی که آمار استانی ۹۴.۹۵ درصد است.

زارع‌پور در خصوص پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه گفت: میانگین پوشش تحصیلی این دوره در کشور ۸۱.۳۵ است و عملکرد استان ۸۴.۸۷ است که ۳.۵۳ صدم درصد از میانگین کشوری در این دوره بالاتر هستیم البته بیشترین ترک تحصیلی در دوره متوسطه و مربوط به دختران است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ترک تحصیل دوره متوسط دوم در کشور را ۴.۱۲ درصد و استان را ۳.۵۷ درصد دانست و عنوان کرد: با اهتمامی که در سطح ادارات کل و ادارات شهرستانی داشتیم در پوشش تحصیلی و نرخ ترک تحصیل وضعیت بهتری نسبت به کشور داریم.

وی در بخش دیگری از اظهارات به آمار اماکن ورزشی سرپوشیده آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ۳۷ سالن ورزش سرپوشیده داریم که به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده دانش‌آموزان است همچنین ۸ سالن در دست ساخت است که تلاش می‌شود در سال‌های آتی به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳ زمین چمن طبیعی در حوزه اموزش و پرورش وجود دارد که دو چمن در حال ساخت است، دو مورد هم زمین چمن مصنوعی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است‌.

این مسوول فضای سرپوشیده آموزش و پرورش را ۲۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع و فضای روباز را ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: سرانه فضای سرپوشیده ۲۰ صدم مترمربع است و فضای روباز ۴۷ هزار صدم متر مربع است.

او همچنین خبر خوبی برای فرهنگیان داشت و خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش برای فرهنگیان مسکن احداث می‌شود که در استان ۴۶ هزار متر مربع زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار دادیم و ۷۲۰ واحد ویژه این اقشار احداث می‌شود.

زارع پور یکی از برنامه های آموزش و پرورش در دهه فجر را مانور تشکیلاتی «یاوران انقلاب» بیان کرد و افزود: مانور تشکیلاتی «یاوران انقلاب» یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان "سپاس سردار" روز دوشنبه 21 بهمن ماه با حضور قائم مقام معاون وزیر و رییس سازمان دانش آموزی کشور و مسؤلین استانی در محل مجموعه ورزشی پوریا ولی شهر یاسوج برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در این مانور بیش از 2000 دانش‌آموز دختر عضو سازمان دانش‌آموزی در مقطع متوسطه دوره اول با اجرای برنامه‌های منظم و منسجم آموزش سبک مهارت‌های زندگی و زندگی اجتماعی و مسئولیت‌پذیری را به نمایش می گذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار