تعیین تکلیف 4600 فقره سرقت در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت از انهدام 56باند سرقت در اجرای ششمین مرحله از طرح کاشف خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف 4600 فقره سرقت در پایتخت

به گزارش سایت پلیس، سردار حسین رحیمی در اجرای مرحله ششم طرح کاشف که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد گفت: در اجرای این مرحله از طرح با 12 نفر از سارقان و مجرمان دستگیر شده و همچنین 56باند سرقت از لوازم داخل خودرو، اماکن و زورگیری و .... نیز منهدم شد.

رحیمی با بیان این که 151 نفر از دستگیر شدگان سابقه دار بوده گفت: این افراد پیش از این بارها و بارها از سوی پلیس به دلیل ارتکاب جرایم دستگیر شده بودند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در میان دستگیر شدگان تعدادی جاعل، کلاهبردار، قاتل و محکوم فراری وجود دارند، گفت: این افراد از سوی ادارات و پایگاههای مختلف پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. 16 محکوم فراری نیز در میان این افراد بودند.

رحیمی درباره‌ اعترافات این افراد گفت: تا به این لحظه متهمان دستگیر شده به بیش از 4600 فقره سرقت اعتراف کردند که این تعداد با تکمیل تحقیقات افزایش نیز خواهد یافت و ما از فردا اموال مسروقه مکشوفه را به مالباختگان پس خواهیم داد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی سال سرعت و اقدامات عملیاتی پلیس به ویژه پلیس‌های پیشگیری و آگاهی در دستگیری سارقان و برخورد با جرایم افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آن طرح ویژه پلیس توسط مراکز خرید مهم در پایتخت نیز از ابتدای بهمن ماه آغاز شده و ماموران پلیس به شکل محسوس و نامحسوس در این اماکن حضور داشته و با مجرمان برخورد خواهد کرد.

وی افزود: پیش بینی‌ها و تدابیر ترافیکی نیز در این خصوص اتخاذ شده است و درخواست ما از شهروندان این است که خریدهای خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

وی همچنین از نظارت پلیس بر سارقان خشن و مسلح خبر داد و گفت: افرادی که بیشتر به اتهام جرایم خشن و مسلحانه دستگیر شده بودند در این ایام نیز تحت نظارت پلیس خواهند بود و نظارت بر آنها تشدید خواهد شد.

رحیمی در مورد اموال مسروقه مکشوفه بلاصاحب نیز گفت: تعدادی از این اموال در گنجینه‌های پلیس است که یا سارق مالباخته را معرفی نکرده یا مالباخته برای پس گرفتن اموالش به پلیس مراجعه نکرده است که این اموال از طریق سامانه‌ای که پلیس آگاهی طراحی کرده قابل مشاهده و رویت است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد طولانی شدن پروسه بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان در دستگاه قضایی نیز گفت:‌در دیدار با دادستان تهران بنده هم بر این موضوع تاکید کردم که باید این روند کوتاه شود. در همین راستا نیز قول‌هایی به ما داده شده که امیدواریم زودتر اجرایی شود تا اموال مسروقه هر چه سریعتر به مالباختگانشان تحویل داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار