آغاز مرحله تکمیلی ثبت نام از متقاضیان مسکن ملی در لرستان

خرم آباد (پانا)- نام نویسی مرحله تکمیلی متقاضیان مسکن ملی در استان لرستان از امروز ۱۶ بهمن آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله تکمیلی ثبت نام از متقاضیان مسکن ملی در لرستان

رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد:‌ یک هزار و ۶۸۴ نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات مسکن ملی بودند که یک هزار و ۳۰۴ نفر در سه شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر حائز شرایط بوده و نام نویسی تکمیلی آنها از امروز آغاز می شود.

او با بیان اینکه جمعیت هر یک از شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود بالای ۱۰۰ هزار نفر است، ادامه داد: مابقی شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که طرح اقدام ملی مسکن در تمامی آنها بجر کوهدشت به دلیل مشکل عدم تامین زمین اجرا می شود.

او با اشاره به اینکه پیگیری های لازم برای تامین زمین مورد نیاز کوهدشت در حال انجام است، ادامه داد:‌ تمامی ظرفیت یک هزار و ۶۸۴ واحدی استان کمتر از یک ساعت ابتدایی ثبت نام در روز ۲۳ آذرماه تکمیل و سایت مربوطه بسته شد.

خالقی گفت: از مجموع یک هزار و ۳۰۴ نفر متقاضی سه شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر استان ۸۲۰ نفر معادل ۶۲.۹ درصد، شرایط لازم برای دریافت تسهیلات مسکن ملی را داشته اند و نتایج مشمولان ۳۸۰ متقاضی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام شده است.

او توضیح داد: ثبت نام تکمیلی واجدین شرایط از امروز چهارشنبه در سامانه مسکن‌ملی آغاز شده و متقاضیانی که پیامک دریافت کرده‌اند با مراجعه به tem.mrud.ir مدارک خود را تکمیل و ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

خالقی همچنین تاکید کرد: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که برای تکمیل مدارک در تاریخ ۱۴ بهمن ماه پیامکی دریافت نکرده‌اند حائز شرایط مسکن اقدام ملی تشخیص داده نشدند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود:‌ چنانچه متقاضیان تایید نشده اعتراضی دارند می‌توانند از یکم تا ۱۰ اسفندماه با مراجعه به سایت tem.mrud.ir نسبت به چگونگی پیگیری اعتراض آگاهی یابند.

خالقی گفت: سهمیه هایی که اکنون در استان خالی مانده طی اطلاعیه های بعدی اعلام می شود و متقاضیان می توانند برای نام نویسی در این طرح اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلابی اسلامی لرستان نیز در خصوص وضعیت ۳۸۰ متقاضی شهرهای زیر یک هزار نفر تصریح کرد: افراد حائز شرایط، پیامک نام نویسی تکمیلی را دریافت کرده اند اما آمار نهایی آنها تاکنون به این نهاد اعلام نشده است.

گفتنی است وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تامین مسکن، طرح « اقدام ملی تامین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مشخصات ثبت‌نام بدین شرح اعلام شده بود.

شرط اول این است که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ اول فرودین ۸۴ باشند. همچنین از تاریخ ۲۲ بهمن ۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد، به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن) باید سبز باشد.

از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن باشند.

همچنین، متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا داشته باشد و بر اساس توافقات انجام شده در شهرهای جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید موردتقاضا و یا شهر مادر ملاک عمل است.

نداشتن منع قانونی همچون چک برگشتی برای دریافت تسهیلات بانکی، تسهیلات معوقه و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت، مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله شرایط تکمیل ثبت نام و پذیرش در ین طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار