در نشست هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور؛

وزیر آموزش و پرورش: همه فعالیت‌های کار خیر مدرسه‌سازی، باید از طریق جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور انجام شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که باید همه فعالیت‌های خیر مدرسه‌ساز از طریق جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور انجام شود و این جامعه کانون اصلی باشد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: همه فعالیت‌های کار خیر مدرسه‌سازی، باید از طریق جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور انجام شود

محسن حاجی‌میرزایی در شانزدهمین نشست هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که ظهر امروز با حضور اعضای اصلی هیات مدیره در ساختمان علاقه‌مندان برگزار شد، با بیان اینکه ما هر کاری کنیم نمی‌توانیم زحمات خیرین مدرسه‌ساز را جبران کنیم، گفت: «هر کاری لازم باشد که ما انجام دهیم تا فرهنگ مدرسه‌سازی اشاعه پیدا کند، با اشتیاق انجام خواهیم داد.»

او افزود: «باید روش‌های خلاقانه‌ای را به کار بگیریم که چگونه می‌توانیم این فرهنگ مهم را تقویت کنیم و توسعه دهیم. اینکه به جامعه بگوییم چه کاری انجام شده است یک وظیفه است. ما به هر بهانه‌ای هر روز و هر هفته باید تکریم از خیرین را انجام دهیم.»

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید صداوسیما نقش بهتر و بیشتری برای اشاعه و فرهنگ‌سازی در بحث مدرسه‌سازی و معرفی خیرین مدرسه‌ساز داشته باسد، گفت: «هر کاری برای معرفی خیرین از طریق رسانه‌ها باید انجام شود.»

او‌ با پیشنهاد تعیین نقاط مهم و هدف‌های مشخص برای تزریق انرژی بیشتر به مجموعه خیرین حوزه آموزش و پرورش، گفت: «سیاست‌گذاری امر مدرسه‌سازی با اختلالاتی از جمله به دلیل مهاجرت و ... در کشور مواجهه بوده است. قطعا یکی از رسالت‌های جامعه، سیاست‌گذاری است. حتما کاری کنیم که جامعه خیرین پوشش کامل پیدا کند و هر کسی که در این زمینه فعالیت می‌کند باید ذیل این مرکز فعالیت کنند و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کانون اصلی باشد.»

حاجی‌میرزایی ادامه داد: «ظرفیت جامعه بیشتر از وضع فعلی است، فکر می‌کنم ما ظرفیت لازم برای جذب بیشتر را نداریم. قصد داریم سامانه‌های در کل کشور راه‌اندازی کنیم که نیازها را مردم ببینند و کمک کنند. هر کس به اندازه‌ای که می‌تواند مشارکت می‌کند، این فراگیری خیلی مهم است.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «مشارکت خیر در مدرسه و حضورش در مدرسه و بودن بین بچه‌ها هم بسیار مهم است. هر مدرسه‌ای که خیرین می‌سازند بچه‌های آن مدرسه باید با آن خیر و انگیزه او آشنا شوند و این برنامه باید برنامه‌ریزی شود.»

محسن حاجی‌میرزایی در ادامه با تاکید مجدد بر تکریم خیرین و گرامیداشت یاد و نام مرحوم حافظی، رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: محسن علیمرادی کارش را با گرفتن هزار تومان از هم دانشجویان خود آغاز کرد و اینگونه حرکت بزرگی را انجام داد. می‌شود این کار را هرچند با کمک‌های کم، توسعه داد و به خوبی پیش برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار