معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خبرداد:

طرح ملی لاله های روشن در مدارس استان سمنان برگزار می شود

سمنان (پانا) – معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خبرداد: طرح ملی لاله های روشن با هدف پاسداشت 622 شهید دانش آموز و 124 فرهنگی استان، 16 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در سمنان برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی لاله های روشن در مدارس استان سمنان برگزار می شود

علی اکبر عرب خراسانی، در نشست توجیهی طرح لاله های روشن به میزبانی دفتر خود، با اشاره به برگزاری طرح ملی لاله‌های روشن در ۱۶ بهمن ماه در یک هزار و 100 واحد آموزشی استان گفت: اجرای این برنامه برعهده دانش‌آموزان، شورای دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی است تا دانش‌آموزان و اولیای آنان بیشتر با خانواده‌های شهدا آشنا شوند.

وی با بیان اینکه این برنامه از ۸ آبان همزمان با روز شهادت شهیدفهمیده آغاز شده و تا ۲۲ اسفند روز شهید ادامه دارد، افزود: برای اجرای طرح ملی لاله‌های روشن، 1100 واحد آموزشی، 1100 هزار برنامه ویژه و یادواره برگزار می‌کنند و از خانواده‌های 1100 شهید تقدیر خواهد شد.

معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با عنوان این مطلب که تمامی تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این طرح ملی را برای دانش‌آموزان تشریح و از رشادت‌های عزیزانی که مشق فداکاری و ایثارکردند یاد کنیم، اظهار کرد: هدف از اجرای این جشنواره، آشنایی دانش آموزان به عنوان نسل سوم انقلاب با آرمان های نظام جمهوری اسلامی و سیره شهدا در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند با مشارکت دانش آموزان، رزمندگان و ایثارگران دوران جنگ تحمیلی و مدرسه است.

عرب خراسانی خاطرنشان کرد: معرفی شهدای محدوده هر مدرسه در قالب برنامه هایی مثل مسابقات سرود، نمایش، شعر، داستان، ورزش، سخنرانی و خاطره، زیارت مقبره شهدا و دیدار با ایثارگران یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس توسط دانش آموزان از جمله فعالیت های این جشنواره است.

وی اظهار کرد: عزت و اقتدار کشور، مرهون ایثار و حماسه شهدا و ایثارگران است و معرفی شهدا به عنوان الگوهای رفتاری برای نسل امروز ما اهمیت ویژه ای دارد که با اجرای برنامه های فرهنگی، فرصتی است که نسل نوجوان ما با آموزه های آن ها آشنا شوند.

معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، بزرگداشت یوم ا... ها را یکی از رسالات مهم نظام تعلیم و تربیت در راستای تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: خون پاک شهید سلیمانی و مکتب سلیمانی ها اولین قدم در مسیر گام دوم انقلاب بود که مردم با حضور پرشور خود در مراسم تشییع پیکر این سردار و در حمایت از خط ولایت برداشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار