برپایی80نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در استان

بیرجند(پانا) 80 نمایشگاه مدرسه انقلاب با مشارکت و روایت بیش از یک هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های تحصیلی در مدارس استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی80نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در استان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 80 نمایشگاه مدرسه انقلاب با مشارکت و روایت بیش از یک هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های تحصیلی در مدارس استان افتتاح شد.

محمد علی واقعی در آیین نمادین افتتاح نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در هنرستان انقلاب اسلامی بیرجند اظهار کرد: مدرسه و نظام تعلیم و تربیت کانون توسعه، بسط ، نشر و اشاعه ی ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه است.

او با اشاره به اهمیت شاخص‌هایی چون عدالت‌محوری، ظلم‌‌ستیزی‌ و استکبارستیزی تاکید کرد: کانون تحول همه این جریانات و کانون استمرار شاخص‌های انقلاب معلمین و دانش آموزان مدارس که پرچمداران نظام تعلیم و تربیت در استان محسوب می شوند، هستند.

واقعی که درمراسم افتتاح هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» سخن می گفت؛ جدایی از حول محور ولایت، دوریاز هویت اسلامی و انقلابی و ایجاد گسست و نبود وحدت را مهم ترین آفات نشسته در کمین مسیر انقلاب برشمرد او تصریح کرد: مرور شاخص‌های اصلی انقلاب از جمله وظایف ماست که باید در این دهه ی مبارک فجر خود، عملکرد و افکار و اندیشه‌های مان را با آن محک بزنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پاسداری از ارزش‌های انقلاب و تقویت بینش دانش‌آموزی رامهم ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» دانست و ابراز داشت: «مدرسه انقلاب»، جشنواره دانش‌آموزی است که با همراه نمودن دانش‌آموزان و اولیای آنها به مرحله اجرا رسیده است.

رئیس کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه ی فجر خراسان جنوبی با بیان این که نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب»، برنامه‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، افزود: این نمایشگاه ها به صورت غرفه‌ای و روایتگری توسط دانش‌آموزان اداره می‌شود که باعث تقویت روحیه دانش‌آموزان شده و مهم‌تر این که دانش‌آموزان، عرصه‌ای برای ظهور و بروز پیدا کرده و بستر برای ابتکارات آنها باز می شود.

وی با اشاره به عام بودن مخاطبین نمایشگاه«مدرسه انقلاب» یاد آور شد: صیانت از دستاوردهای انقلاب، فعال‌سازی تشکل دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در موضوع انقلاب از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار