توضیح وزیر بهداشت درمورد بازگرداندن ۷۰ دانشجوی ایرانی از ووهان چین

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد بازگرداندن ۷۰ دانشجوی ایرانی ساکن شهر ووهان چین گفت: هواپیمای مخصوصی، بامداد فردا(سه ‌شنبه) به این منظور عازم ووهان می‌ شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
توضیح وزیر بهداشت درمورد بازگرداندن ۷۰ دانشجوی ایرانی از ووهان چین

به گزارش وزارت بهداشت، سعید نمکی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مهدی کلینیک، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا افزود: خواهشم این است که این پیام دلگرم کننده بنده را که مملو از صداقت، یکرنگی و شفافیت است به مردم عزیز ایران منتقل کنید که وزیر بهداشت شان هرگز چیزی را از آنها پنهان نکرده و نخواهد کرد، حتی اگر اعلام موضوع به قیمت بدنامی و فشار بر روی خودش تمام شود. تا این لحظه، هیچ موردی از کروناویروس جدید در کشور گزارش نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید در جریان باشند که ویروس کرونا جدید مطلقا سخت‌ تر از بیماری آنفلوآنزای H۱N۱ که در چند ماهه گذشته آن را مهار کردیم، نیست. بیماری ‌زایی ویروس کرونا جدید حدودا ۳۰ درصد است و می‌توانیم مانند H۱N۱ از پس آن برآییم.

نمکی در ادامه در خصوص توقف پروازها از چین به ایران و بالعکس گفت: تقاضای بنده مبنی بر توقف پروازها از چین به ایران، مورد حمایت معاون اول رییس جمهور و وزیر راه قرار گرفت و قرار بر این شد تا امکان بازگشت برای اتباع چینی که اکنون در ایران هستند و ایرانیان ساکن در چین نیز فراهم باشد زیرا نمی‌توانیم امکان بازگشت را از آنها بگیریم. اگر همچنان پروازی در حال انجام است، تنها برای جابه جایی شهروندان ایرانی و چینی بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به روابط استراتژیک میان ایران و چین افزود: امیدوارم در اسرع وقت شرایط به حالت عادی بازگردد زیرا روابط ایران و چین رابطه‌ ای استراتژیک است که نمی‌ خواهیم لطمه‌ای به آن وارد شود. اما معنای این سخن آن نیست که لحظه‌ای از سلامت مردم غافل می‌شویم. سلامت مردم از هر گونه مصلحت ‌اندیشی برای ما اولویت بیشتری دارد.

نمکی درمورد برنامه‌ها برای بازگشت ۷۰ دانشجوی ایرانی ساکن در شهر ووهان چین گفت: پروازی مخصوص در اولین ساعات بامداد روز فردا(سه ‌شنبه) به این شهر اعزام می‌ شود که متشکل از پنج نفر از پرسنل زبده ما شامل متخصص عفونی و پرسنل اورژانس است. همچنین، برای همه خدمه پروازی این هواپیما نیز تمهیدات لازم از نظر حفاظت از ویروس فراهم شده است. این ۷۰ دانشجو پس از بازگشت دو هفته در قرنطینه خواهند بود و سپس می ‌توانند به آغوش خانواده‌ های خود بازگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار