جشن تکلیف مقدمه ای جهت ترغیب دانش آموزان به انجام فرائض دینی است

پاکدشت ( پانا )- دانش آموزان مدارس شهرستان پاکدشت با حضور کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان مکلف شدن خود را جشن گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف مقدمه ای جهت ترغیب دانش آموزان به انجام فرائض دینی است

در این مراسم محمد حضرت قلی کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان ضمن حضور در جشن تکلیف دانش آموزان پسر مدارس هیئت امنایی باقرالعلوم، نور و ایثار در مسجد امیرالمونین علیه السلام شهرستان پاکدشت با بیان اینکه آموزش مسائل دینی و اعتقادی بعد از رسیدن به سن تکلیف از اهداف مهم تربیت دینی و اسلامی است اظهار کرد: جشن تکلیف و رسیدن به سن تکلیف در حقیقت مقدمه و شروعی جهت گام های استوار و محکم در جهت تقرب الی الله است و باید خانواده ها به این مهم بسیار توجه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: شروع جشن تکلیف دوره جدیدی در زندگی است که در این سن باید نوجوانان را باالفبای بندگی و معبودیت بیشتر آشنا کرد. جشن تکلیف حلقه اتصال فرشیان با عرشیان است و در این مراسم دانش آموزان به زیبایی الهی و معنوی جهت شناخت پروردگار و درک بالای کمال انسانی دست پیدا می کنند.

محمد سیلسپور رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در ادامه ضمن اهدا جوایز و هدایای ارزشمند به دانش آموزان از زحمات مهدی اکبری مبلغ مراسم تجلیل کرد و در راستای تکمیل سخنان او بیان کرد: با توجه به اینکه توانایی‌های انسانها با رسیدن به بلوغ و سن تکلیف زمینه‌ساز رسیدن به اهداف برتر خلقت خواهند شد ما براى هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار، نعمتى به ما رسیده باشد، جشن مى گیریم تا بدین وسیله سپاسگزارى و شکر و شادى خودمان را نشان دهیم اکنون نیز با خدای خود عهد می بندیم در انجام فرائض دینی که موجب تطهیر جان می شود کوشا باشیم.

هادی علی عسگری کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در ادامه اظهار کرد: خاطره جشن تکلیف، یک خاطره شیرین تربیتى و معنوى است امیدواریم بتوانیم با برگزاری جشن مکلف شدن خاطره ای خوش در اذهان نوجوانانمان به یادگار بگذاریم .

وی اظهار کرد: یک مسلمان مکلّف از دین خود آگاهی هاى بسیارى باید داشته باشد. معلومات مذهبى را از راه مطالعه کتب دینى یا شرکت در کلاس ها و جلسات مذهبى مى توان یاد گرفت. این دانستنی ها بعضى اعتقادى است، بعضى اخلاقى و بعضى عملى و رفتارى. بر همین اساس وظایف سنگینی بر دوش شما مکلفان است که با توجه به اهمیت موضوع در راستای عمل به تکالیف دینی و اجتماعی خود آماده می شوید.

در ادامه مراسم دانش آموزان نماز جماعت خود را با امامت حجت الاسلام شیخ عباس مرادی امام جمعه موقت شهرستان پاکدشت اقامه کردند و دانش آموزان با عبور از دروازه قرآن، بسته‌های عبادت خود را از مسئولان دریافت کردند و پس از خواندن سوگندنامه مکلف شدنشان را به صورت دسته جمعی با شادی و شعف بسیار جشن گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار