کرمان رتبه دوم کشوری جذب سرمایه خارجی را از آن خود کرد

کرمان(پانا) -  اداره اموراقتصادی و دارایی استان کرمان یکی از مهمترین دستگاههای مؤثر در سطح استانی است که وظیفه اصلی آن تنظیم و اجرای سیاستهای اقتصادی و مالی استان و برنامه ریزی برای ایجاد نظم و انضباط مالی و اقتصادی است. ضمن اینکه وظیفه مهم جذب، هدایت و راهبری سرمایه گذاری در سطح استان را نیز بر عهده دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کرمان رتبه دوم کشوری  جذب سرمایه خارجی را از آن خود کرد

حمید شیخ اسدی، مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان در جلسه مطبوعاتی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر به اقدامات انجام شده تمام دستگاهای اجرایی اشاره ای کرد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته و در عرصه های مختلفی گامهای مؤثری برداشتیم.

او عنوان کرد: اداره اموراقتصادی و دارایی استان کرمان نیز پا به پای ارگانها و سازمانهای مختلف نقش مؤثری در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

حمید شیخ اسدی گفت: در کنار مأموریت های مهمی مثل نظارت کامل بر نحوه هزینه کرد اعتبارات جاری و تملک داریی های سرمایه ای در چار چوب قانون محاسبات عمومی، قانون تنظیم برخی از مقررات مالی و سایر قوانین و مقررات مالی و محاسباتی از طریق ذی حسابان، نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، قانون هدفمند کردن یارانه ها، رسیدگی به شکایات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی با راه اندازی هیأت ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم در استان، هم اندیشی در مورد مسائل اقتصادی، بررسی مشکلات و چالش های اقتصادی استان در شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر اساس برش های استانی و ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و غیره، وظیفه مدیریت هرگونه ارائه خدمات و مجوزهای لازم به کلیه متقاضیان سرمایه گذاری، مخصوصا سرمایه گذاران خارجی در چارچوب قانون فیپا و تصویب نامه تشکیل مراکز خدمات سرمایه گذاری استانها را نیز برعهده دارد.

او در ادامه گفت: در سال گذشته 20 طرح سرمایه گذاری خارجی جدید با برآورد سرمایه 842 میلیون دلار برای استان کرمان در هیأت سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده است. این طرحها بیشتر در حوزه های احداث نیروگاههای خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند.

شیخ اسدی ادامه داد: این حجم سرمایه گذاری خارجی از نظر تعداد و حجم سرمایه در استان بی سابقه بوده و رتبه استان کرمان در کشور از نظر تعداد و حجم سرمایه مصوب در سال گذشته به ترتیب اول و دوم بوده است.

به طوری که در 10 ماهه سال 98 برای 5 طرح جدید مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شده که 3 طرح مربوط به احداث نیروگاههای خورشیدی بوده و حجم سرمایه مصوب این سه طرح برابر با 18.3 میلیون دلار است. همچنین در سال گذشته 159 میلیون دلار برای استان کرمان ورود سرمایه خارجی در سازمان سرمایه گذاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان همچنین گفت: درخصوص جذب سرمایه خارجی استان کرمان دارای رتبه دوم کشوری را داراست و در 9 ماهه سال 1398 صادرات گمرکات استان 294 هزار تن به ارزش 557 میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، از نظر وزنی 20 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری 59 درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار