حسینی اعلام کرد: 210 مدرسه نیاز آموزش و پرورش استثنایی کشور برای رسیدن به استانداردهای جهانی

تدوین بسته های تحولی در وزارت آموزش و پرورش

تبریز (پانا)- بر اساس آمایش سرزمینی که انجام شده است 210 مدرسه استتثنایی در کشور نیاز است تا به استاندارد برسیم و به همین دلیل سراغ خیرین بزرگوار رفته ایم و اولین مراسم با عنوان" آغاز خوب برای یک انجام" هفته آینده با سرمایه گذاری 5 میلیاردی یک خیر کلنگ زنی می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی اعلام کرد: 210 مدرسه نیاز آموزش  و پرورش استثنایی کشور برای رسیدن به استانداردهای جهانی

سید جواد حسینی، معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در محل باشگاه فرهنگیان استان با بیان این که 40 سالگی هم برای انسان ها و هم برای هر انقلابی دوران پختگی است، گفت: جنس انقلاب اسلامی ایران نه سیاسی و نه اقتصادی و نه نظامی است، بلکه جنس آن فرهنگی بود و بیش از 5 هزار و 600 شعار انقلاب تاکید بر این موضوع است و البته انقلاب اسلامی ایران در همه عرصه ها دگوگونی ایجاد کرد اما جنس اصلی آن فرهنگی بود.

او ادامه داد: هر انقلابی خاستگاهی دارد، خاستگاه برخی انقلاب ها شهر و برخی دیگر روستاست، اما انقلاب اسلامی ایران انقلابی همه گیر بود و همه اقشار مختلف جامعه در آن نقش آفرینی کردند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: رهبری بی نظیر، باور مکتبی و ایمانی مردم، وحدت و انسجام مردم و شعار راهبردی " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران"مردم، از علل ایجابی انقلاب بودند و همین عوامل نیز علل بقای انقلاب هستند.

حسینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: به برکت همین انقلاب است که امروز در امور بین الملل یکی از کشورهایی هستیم که در منطقه اگر مسئله ای ایجاد شود بدون حضور ایران حل نمی شود و یکی از 8 کشور برتر قدرت نطامی دنیا هستیم و در 5 محصول کشاورزی نیز در دنیا در رده پنجم قرار داریم و در گندم به خودکفایی رسیده ایم.

او اضافه کرد: در حال حاضر جزو 17 کشور علمی دنیا هستیم و تنها در 6 سال رشد تولیدات علمی کشور از آمریکا و اروپا بیشتر شده است و البته بایستی بپدیریم که در کنار همه دستاوردها در عرصه فرهنگی و اقتصادی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بروز و ظهور نداشتیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان این که منشا و منبع هر تحولی در جامعه آموزش و پرورش است، گفت: جهان باید دائم در حال تحول باشد و این تحول نیز بایستی در مسیر توسعه باشد که آموزش و پرورش، مدرسه و کلاس و معلمان می توانند این تحول را در جامعه محقق کنند و به عبارتی مدارس، جعبه سیاه جامعه هستند و هر چه از جامعه می گذرد از این مدارس عبور کرده است.

حسینی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند بالا دستی 4 لایه دارد که لایه اول طراحی سند و راهکارها است که از این مرحله عبور کرده ایم که البته در برخی راهکار ها نیاز به بازنگری است و در لایه دوم که برنامه ریزی است بایتی دقت کنیم ایده های خوب به برنامه های خوب و در نهایت به فعالیت های خوب منجر شود تا اثر عملیاتی داشته باشد که در این مرحله نیز در سطح مناطق و مدارس آن گونه که باید و شاید ورود نکرده ایم.

او بیان کرد: لایه های سوم و چهارم لایه عملیاتی و نهادینه کردن است که در حال حاضر در این لایه هستیم و می شود گفت که به هسته سخت سند رسیده ایم. در این لایه 50درصد برنامه ها باید تحولی و تاسیسی باشند و 25 درصد برنامه ها توقیفی و تعطیل شدن هستند و 25 درصد برنامه ها نیز برنامه های تلفیقی و ترکیبی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نطام رتبه بندی معلمان نیز گفت: پیش در آمد رتبه بندی معلمان بایستی سنجش صلاحیت معلمان باشد و اگر قرار است به حقوق معلمی افزوده شود باید به دلیل ابتکار و اجرای برنامه های سند باشد تا انگیزه ای در معلمان ایجاد کند.

حسینی گفت: در جلسات سند تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود قرار بر این شده تا هر معاونت بسته ای تحولی خود را برای بررسی بیشتر در این جلسات ارایه کند که نوآرانه بودن، تحقق پذیری، فراگیر بودن و زود بازده بودن از شاخص های این بسته های تحولی هستند که ما نیز 4 بسته تحولی با عنوان های فراگیر سازی، مناسب سازی، مداخلات به هنگام و نهضت بریل و زبان اشاره را در حوزه آموزش و پرورش استثنایی را ارایه کرده ایم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه سخنان خود با بیان این که سرانه فضای آموزش استاندارد 8/3 متر است و این میزان در کشور5/3 است، ادامه داد: اعتبار، فضا و وقت گذاری برای آموزش و پرورش استثنایی باید 5 برابر آموزش عادی باشد که با این حساب فضای آموزشی استاندارد و مطلوب دانش آموزان استثنایی 22/5 متر است که این میزان در کشور در حال حاضر 10 متر است.

او عنوان کرد: در همین راستا و بر اساس آمایش سرزمینی که کرده ایم 210 مدرسه استتثنایی در کشور نیاز است تا به استاندارد برسیم و به همین دلیل سراغ خیرین بزرگوار رفته ایم و اولین مراسم با عنوان" آغاز خوب برای یک انجام" هفته آینده با سرمایه گذاری 5 میلیاردی یک خیر کلنگ زنی می شود که سهم استان آذربایجان شرقی از این میزان 13 مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار