مدیرکل امور مالیاتی خوزستان:

عدم مشارکت افراد در پرداخت مالیات و فرهنگ مبارزه با پرداخت مالیات باید اصلاح شود

اهواز (پانا) - عدم مشارکت افراد در پرداخت مالیات و فرهنگ مبارزه با پرداخت مالیات باید اصلاح شود .

کد مطلب: ۱۰۲۰۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
عدم مشارکت افراد در پرداخت مالیات و فرهنگ مبارزه با پرداخت مالیات باید اصلاح شود

جهانشاه ارزانی بیرگانی، مدیرکل امور مالیاتی خوزستان، در نشست خبری با رسانه ها عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور نگاه به فرهنگ مالیاتی ایراداتی است، سالیان سال به ما یاد دادند که نسبت به واژه مالیات حساس باشیم و عدم پرداخت آن را یک نقطه مثبت بدانیم.
او بیان کرد: عدم مشارکت افراد در پرداخت مالیات و فرهنگ مبارزه با پرداخت مالیات باید اصلاح شود و افراد مؤثر در تغییر فرهنگ جامعه باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.
او با اشاره به اینکه سهم خدمات پزشکی در تولید ناخالص ملی خوزستان زیاد است، تصریح کرد: تنها 37 درصد از جامعه پزشکان خوزستان صندوق های فروش خود یعنی دستگاه کارتخوان را به سیستم مالیاتی معرفی کرده اند.
او یادآور شد: مالیات یعنی سهم مشارکت شهروندان برای برآورده شدن انتظاراتی که خود آنها از دولت دارند؛ در این بین جوامع پیشرفته با اصلاح نظام مالیاتی و احترام به این نظام شاهد توسعه بخش های مختلف بوده اند.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان سهمیه سال گذشته استان خوزستان را هفت هزار و 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این رقم 6 هزار و 900 میلیارد تومان در استان خوزستان محقق شد.
ارزانی بیرگانی خبر داد: در بخش ارزش افزوده توزیع و پرداخت ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری ها است؛ بالغ بر 80 شهرداری در استان ما طبق تصمیمات و تشکیلات وزارت کشور ایجاد شدند.
او عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده بین شهرداری ها توزیع کردیم. همچنین علاوه بر آن پنج هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی بین شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر توزیع شده است.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان بیان کرد: این رقم اعتبار ارزش افزوده پرداختی استان در سال گذشته دو هزار و 180 میلیارد ریال بوده که پیش بینی می شود امسال به 17 هزار میلیارد ریال برسد.
ارزانی بیرگانی عنوان کرد: سال آینده سازمان مالیاتی کشور با همیاری و همکاری سازمان های قوه قضائیه دادگاه های رسدیگی به فرار مالیاتی را به صورت ویژه تشکیل می دهد؛ در این راستا رسانه های باید همکاری لازم را داشته باشند تا فرار مالیاتی را به حداقل ممکن برسانیم.
او در پایان خبر داد: در سنوات گذشته استان خوزستان شاهد فرار مالیاتی آن هم نه از سوی افراد حقیقی بلکه از سوی برخی نهادها و شرکت ها بودیم. در این زمینه بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان کشف فساد داشتیم و پرونده ها در محاکم قضائی در حال رسیدگی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار