عوامل ناباروری مردان از نمای نزدیک

تهران (پانا) - استعمال دخانیات و ابتلا به چاقی احتمال ناباروری در مردان را افزایش می‌دهد و بر اساس برخی مطالعات امواج وای فای و استفاده از تلفن همراه نیز ممکن است در بروز ناباروری تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
عوامل ناباروری مردان از نمای نزدیک

‌به گزارش انجمن جراحان فک و صورت ایران، نیما نریمانی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران روز یکشنبه افزود: شیوع ناباروری در دنیا به صورت میانگین ۱۵ درصد است که بر اساس مطالعات انجام گرفته در کشور ما این آمار ۱۷ تا ۲۴ درصد در زوجین اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و ۵۰ درصد مربوط به زنان است، گفت: مردان به دلیل محیط کاری آنها و برخی از شرایط در معرض عوامل خطر ناباروری قرار دارند از جمله انکه کار در محیطهای گرم، تماس با مواد شیمیایی، استنشاق گازهای سمی و غیره می تواند باعث ناباروری در مردان شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: الگوی ناسالم زندگی می تواند باعث ناباروری شود به عنوان مثال روابط جنسی پرخطر به دلیل احتمال عفونتهای جنسی می تواند باعث ناباروری شود، همچنین استعمال سیگار، قلیان و مصرف مشروبات الکلی نیز در بروز ناباروری بسیار تاثیر گذار است.

نریمانی، چاقی را یکی از دیگر دلایل ابتلا به ناباروری برشمرد و اظهار کرد: به دلیل تغییر الگوی غذایی در جامعه چاقی رو به افزایش بوده و این مسئله هم در زنان و هم در مردان می تواند سبب افزایش ابتلا به ناباروری شود.

این متخصص اورولوژی خاطرنشان کرد: مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوار قرارداده یا لب‌تاپ را روی پاهای آنها قرار می‌دهند احتمال ناباروری در آنها بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از ناباروری بسیار اهمیت دارد، گفت: هرچند امروزه در حوزه درمان ناباروری موفقیت‌های زیادی در جهان حاصل شده ولی نباید از پیشگیری از ناباروری و افزایش آگاهی مردم در زمینه علل ابتلا به ناباروری غافل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار