مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور: متاسفانه سلامت اجتماعی اولویت همه دستگاه‌ها نیست

ساری (پانا) - مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی، بر ضرورت اولویت سلامت اجتماعی نزد همه دستگاه‌ها تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور: متاسفانه سلامت اجتماعی اولویت همه دستگاه‌ها نیست

کاظم نظم‌ده در آیین معارفه مدیرکل جدید سازمان بهزیستی مازندران با اشاره به فعالیت 45 هزار مرکز غیردولتی در این سازمان در سطح کشور گفت: این مراکز به سالمندان، معلولان، بیماران روانی مزمن، کودکان، آسیب‌دیده‌های اجتماعی، معتادان و همچنین از طریق فضاسازی به آحاد مردم خدمت می‌رساند.

به گفته او بینایی‌ و شنوایی‌سنجی که این سازمان در دو دهه اخیر به عنوان طرح‌های پیشگیرانه اجرا کرده است، مانع نابینایی و ناشنوایی مطلق و یا با اختلال شدید در 200 تا 300 هزار نفر شده است.

رییس مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یک زمانی اگر سازمان بهزیستی از کاهش آسیب یا ارائه وسایل پیشگیری به معتادان صحبت می‌کرد یا آن‌ها را بیماری تلقی می‌کرد، توبیخ می‌شد در حالی‌که امروز پذیرفته شده است.

نظم‌ده به 140 فعالیتی که سازمان بهزیستی دارد اشاره کرد و عملکرد موفق آن را محصول تلاش کارمندانی دانست که طبق آمار مرکز پژوهش‌های مرکز مجلس شورای اسلامی، در دریافت حقوق بین دستگاه‌ها از آخر دوم است.

او سازمان بهزیستی را در برون‌سپاری و جلب مشارکت از دستگاه‌های موفق دانست هرچند که با ایده‌آل فاصله دارد: امروز وقتی در مورد شیوع یک ویروس صحبت باشد، همه گارد پیشگیرانه می‌گیرند و همین روند باید برای آسیب‌های اجتماعی هم باشد، اما انجام نمی‌شود. چون سلامت اجتماعی اولویت همه‌ دستگاه‌ها نیست.

نظم‌ده به بخشنامه تعارض منافع که در بهزیستی در حال اجراست نیز اشاره کرد و گفت: این امر در کشور ما واژه جدیدی است در حالی که در کشورهای پیشرفته واژه‌ بعد از جنگ جهانی دوم است. و برای این است که سوگیری و خطای غیرتعمدی پیش نیست.

او اعلام کرد که 1300 مرکز از 45 هزار مرکز متعلق به مدیران، کارشناسان و بازنشستگان است که مدیران و کارشناسان دارای منصب نمی توانند همزمان هم مسئولیت داشته باشند هم مدیر این مراکز باشند.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: انتخاب بین این دو کاملا اختیاری است.

امروز در این آیین، فرزاد گوهردهی به عنوان مدیرکل جدید سازمان بهزیستی مازندران معارفه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار