جهت پیشگیری از ویروس کرونا اعلام شد:

فعالیت تیم‌های بهداشتی در مرزهای قصرشیرین به صورت شبانه‌روزی

کرمانشاه (پانا) - هم‌اکنون تیم‌های بهداشتی به صورت شبانه‌روزی در مرزهای خسروی و پرویزخان حضور دارند و ترددهای مرزی را در رابطه با بیماری‌های ویروسی و کرونا رصد می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت تیم‌های بهداشتی در مرزهای قصرشیرین به صورت شبانه‌روزی

رضا منصوری، رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: با وجود گسترش ویروس کرونا در جهان خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای به این بیماری ویروسی در کشور همسایه شهرستان قصرشیرین (عراق) مشاهده و گزارش نشده از این رو مرزنشینان قصرشیرین در این رابطه نگرانی نداشته باشند.
او اظهار کرد: مرزها کاملا تحت کنترل است و به صورت شبانه روزی مسافران، رانندگان و افرادی که از مرزها وارد کشور می شوند در ابتدای ورود به مرز در قرنطینه های بهداشتی مرزی به لحاظ تب و بیماری های ویروسی بررسی و پیگیری می شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: مردم ضرورتی ندارد فعلا از ماسک استفاده کنند و استفاده از ماسک اکنون برای پرستاران و پرسنل مراکز درمانی ضرورت دارد که در حال مداوای شخص مبتلا به بیماری باشند.

او به شهروندان توصیه کرد برای مقابله با بیماری های ویروسی، بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کنند.
منصوری همچنین اضافه کرد: تاکنون مورد مشکوک به داشتن علائم تنفسی و یا تب در مرزها مشاهده نشده است. ضمن اینکه علایم بیماری کرونا نیز مشابه آنفلوآنزا و همراه با تب، علایم تنفسی و درد و کوفتگی است.
رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین در ادامه گفت: در این رابطه بیمارستان شهرستان و مراکز درمانی در حالت آماده باش هستند و مردم نیز از دست دادن و روبوسی کردن و حضور در فضاهای بسته خودداری کنند و دست های خود را مرتب با آب و صابون شستشو دهند و در صورت داشتن علایم سرماخوردگی و بیماری آنفلوآنزا در منزل مانده و استراحت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار