رئیسی: یکی از آرمان‌های امام ایجاد دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی بود

تهران (پانا) - رئیس قوه قضاییه، اصلاح، قانونمداری و حق‌گرایی را در ذات انقلاب اسلامی دانست و به همه مردم اطمینان داد که اقدامات دستگاه قضایی در راستای منویات امام و مقام معظم رهبری در جهت اجرای عدالت، صیانت از حقوق عامه و مبارزه بی امان با فساد است.

کد مطلب: ۱۰۲۰۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیسی: یکی از آرمان‌های امام ایجاد دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی بود

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل در دومین روز از دهه مبارکه فجر، تصریح کرد: امیدوارم همگان در این بهار پیروزی و در گام دوم انقلاب، در جهت تحقق خط نورانی امام و تشکیل جامعه‌ای که مد نظر ایشان بود، تلاش کنند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امام راحل به دنبال تشکیل آرمان‌شهری مبتنی بر عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت بود و دشمنان تلاش کردند چنین جامعه‌ای شکل نگیرد و در این راستا فتنه‌های بسیاری بپا کردند اما به فضل الهی و به برکت اخلاص امام، خون مطهر شهیدان، رهبری‌های هوشمندانه و داهیانه مقام معظم رهبری و حضور همیشگی مردم در صحنه، دشمن شکست خورد و موفقیت‌های زیادی برای ملت بزرگ ایران به دست آمد.

آیت‌الله رئیسی، یکی از آرمان‌های امام راحل را ایجاد یک دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی دانست و افزود: امروز پس از گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بنا داریم بر اساس رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری، تحولی در دستگاه قضایی کشور متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد کنیم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، رأی مردم در رفراندوم میلیونی تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی را رأی به استقامت در برابر دشمن خواند و اظهار کرد: امروز پیام مردم، مسئولان و در رأس همه رهبر معظم انقلاب، پیام ایستادگی است و پیام ضعف متعلق به ملت ما نیست.

آیت‌الله رئیسی، مردم‌باوری و توجه به رأی و خواست مردم را از شاخص‌ترین مولفه‌های سیره و سلوک امام و مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: این توجه به رای مردم نزد امام، مانند آنچه سیاسیون دنیا مدعی آن هستند، صرفا یک شعار نبود بلکه اگر می‌فرمود «میزان رأی ملت است»، با تمام وجود به آن اعتقاد داشت. امروز نیز این مردم‌باوری در سیره و سلوک مقام معظم رهبری به وضوح قابل مشاهده است؛ چنانکه همواره بر ضرورت توجه به خواست مردم، سامان بخشی به وضعیت معیشت مردم و همچنین حراست از آزادیهای مشروع مردم تأکید کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه، اقدامات دستگاه قضایی را در راستای منویات امام و مقام معظم رهبری در جهت اجرای عدالت، صیانت از حقوق عامه و مبارزه بی امان با فساد عنوان کرد و یادآور شد: معتقدیم مبارزه با فساد در ذات انقلاب امام (ره) وجود دارد و هیچ مدیر و دستگاهی در جمهوری اسلامی نمی‌تواند ضد فساد نباشد زیرا صلاح، قانونمداری و حق‌گرایی در ذات انقلاب اسلامی است. دستگاه قضایی نیز به عنوان پیشانی اجرای عدالت در کشور، در جهت تحقق این آرمان‌های بلند تلاش خواهد کرد و از روح مطهر امام راحل و شهدای انقلاب مدد می‌طلبیم تا به گونه‌ای عمل کنیم که مردم با تمام وجود احساس عدالت کنند و اطمینان حاصل کنند که در قوه قضاییه به عنوان ملجأ مظلومان، براساس حق و عدل عمل می‌شود.

براساس این گزارش، آیت‌الله رئیسی و مسئولان قضایی پس از زیارت مرقد مطهر امام راحل، بر سر مزار شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و سایر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور یافتند و با قرائت فاتحه‌ای، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار