زهرا صدراعظم نوری مطرح کرد

انتقاد به تاخیر در تدوین نظام‌نامه مدیریت یکپارچه HSE

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تاخیر در تهیه و تدوین نظام‌نامه مدیریت یکپارچه سامانه HSE انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد به تاخیر در تدوین نظام‌نامه مدیریت یکپارچه HSE

زهرا صدراعظم نوری امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق بند «ج» ذیل ماده واحده مصوبه، شهرداری تهران مکلف است با مشارکت ادارات کل تشکیلات، آموزش، شرکت شهر سالم و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهری نسبت به تهیه و تدوین نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه HSE، اقدام و برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند که این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: علیرغم آنکه در اجرای مفاد این مصوبه تاکنون اقداماتی انجام شده لیکن با توجه به عدم تدقیق ساختار اجرایی و مدیریتی واحد و تصویب نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه HSE همچنان با نارسایی‌هایی در اجرا مواجه است.

صدراعظم نوری اضافه کرد: در همین راستا با پیگیری‌های مکرر انجام گرفته از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، یک جلسه شورای عالی سیاستگذاری HSE با حضور حناچی در نهم مهرماه سال جاری برگزار و موضوع تدوین نظامنامه ساختار مدیریت یکپارچه HSE مورد پیگیری قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد شهرداری حداکثر ظرف مدت یک ماه در خصوص ساختار سازمانی سامانه مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران با محوریت معاونت برنامه ریزی و امور شورا و تمام حوزه‌های ذی نفع در موضوعات سلامت و محیط زیست تعیین تکلیف نماید که با توجه به گذشت سه ماه از ملت مقرر، تعیین تکلیف در خصوص ساختار و نظامنامه مدیریتی مربوطه همچنان مغفول مانده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به ضرورت استقرار، اجرا و پایش الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهر تهران و با عنایت به گذشت بالغ بر ۶ سال از زمان ابلاغ مصوبه «الزام شهرداری تهران به استقرار سامانه مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست»، به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران تذکر می‌دهم نسبت به انجام تکالیف مندرج در مصوبه و مفاد صورتجلسه نشست شورای سیاستگذاری HSE در تاریخ ۹۸/۷/۹، با جدیت و حساسیت، ورود داشته و گزارش جامعی از حسن اجرای مصوبات مذکور را ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار