روسیه ذخایر ارزی خارجی خود را یک میلیارد دلار افزایش داد

تهران (پانا) - طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی خارجی و طلای خود را به ۵۵۹.۸ میلیارد دلار افزایش داده است.

کد مطلب: ۱۰۱۹۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
روسیه ذخایر ارزی خارجی خود را یک میلیارد دلار افزایش داد

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی خارجی و طلای خود را به ۵۵۹.۸ میلیارد دلار افزایش داده است.

ذخایر صندوق بین‌الملل روسیه ۹۰۰ میلیون دلار یا حدود ۰.۲ درصد نسبت به هفته گذشته رشد کرده است تا میزان افزایش خود از ابتدای امسال را به ۵ میلیارد دلار برساند. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این ذخایر بیشتر به علت خرید ارزهای خارجی رشد کرده‌اند تا اقتصاد روسیه را از سقوط‌ها و نوسانات قیمت نفت محافظت کند.

حالا سطح ذخایر ارزی خارجی روسیه تقریباً ۲۰ درصد از سطح هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری که چندین سال قبل توسط بانک مرکزی روسیه وضع شده بود، بالاتر است. این چهارمین سالی است که روسیه ذخایر ارزی خارجی خود را افزایش می‌دهد. در سال گذشته روسیه ۸۶ میلیارد دلار ذخایر ارزی خود را افزایش داد، در حالی که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ این ذخایر را ۳۳ و ۵۵ میلیارد دلار افزایش داده بود.

این کشور همچنین چیدمان ذخایر ارزی خود را تغییر داده است، یعنی از سهم دلار کاسته و به ارزهای دیگر و طلا افزوده است. در ۱۲ ماه پس از مارس ۲۰۱۸ سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی روسیه از ۴۳.۷ درصد به ۲۳.۶ درصد افت کرده است. سهم طلا از ذخایر روسیه به طور مداوم در حال افزایش بوده است و تا ۱ ژانویه به ۱۱۰.۳ میلیارد دلار رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار