آمریکا اقتصاد چین را نشانه گرفته است

لرستان(پانا)_ مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در چین و این‌که فشار اقتصادی بر چین باعث به شکست کشاندن هژمونی اقتصاد چین در جهان می‌شود، اظهارکرد: آمریکایی‌ها با اجرای این طرح اگر نتوانند اقتصاد چین را نابود کنند حداقل می‌توانند سرعت رشد اقتصادی چین را برای مدتی کم کنند.

کد مطلب: ۱۰۱۹۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا اقتصاد چین را نشانه گرفته است

امیرعلی‌حیدر امیری امروز در جمع خبرنگاران، در رابطه‌با ویروس کرونا، گفت: در سال ۲۰۱۱ سینمای هالیوود فیلمی به نام «شیوع» در مورد ویروسی شبیه کرونا ساخت.

وی با اشاره به این‌که امروز سینمای هالیوود طراح، برنامه‌ریز و پیام‌رسان هیئت حاکمه آمریکا، صهیونیسم جهانی، نظام سلطه و حتی وال‌استریت پنتاگون و ناتو و زاییده تفکرات متفکرین دانشگاه هاروارد است، عنوان کرد: در سال ۲۰۰۱ نیز فیلمی‌که در آن شخصی کاکُل زرین و تاجرمعابی که در تجارت موفق بود تصمیم گرفت رئیس‌جمهور آمریکا باشد ساخته شد که در دنیا بالای ۲۰۰ میلیون نفر این فیلم را دیده بودند و بعداز ۱۵ سال دیدیم که همین اتفاق افتاد.

امیری با بیان این‌که سینمای هالیوود به‌نوعی سینمای پیشگو و ترسیم‌کننده سیاست خارجی و داخلی آمریکا در قالب فیلم، هنر و تصویر است، تصریح کرد: دقیقاً ۹ سال قبل در سال ۲۰۱۱ فیلمی در سینمای هالیوود باعنوان «شیوع» ساخته شد که در رابطه‌با انتشار ویروسی بود که منشاء آن خفاش است و علائمی شبیه سرماخوردگی و تشنج دارد و محل شیوع این ویروس نیز دقیقاً هنگ‌کونگ است که باعث مرگ میلیون‌ها نفر می‌شود، نکته قابل‌توجه این فیلم تشابه بسیار زیاد این ویروس با ویروس امروزی به نام کرونا است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: داستان فیلم در رابطه‌با شیوع ویروسی شبیه آنفلوآنزا است که کشور و دنیا را نابود می‌کند، مردم در این دنیا درمانده هستند و به هیچ‌کس اعتماد ندارند چراکه امکان آلوده شدن و مرگ وجود دارد، در این وضعیت در فیلم ترسیم می‌شود که پزشکان و دانشمندان به‌دنبال پیدا کردن درمانی برای این ویروس هستند اما بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها یافتن درمان نیست بلکه ترس و جنونی است که بر مردم حاکم شده‌ است.

وی با اشاره به این‌که این اقدام یک جنگ بیولوژیک از طرف آمریکا در چین و به‌نوعی در دنیاست، تصریح کرد: یک شبکه عبری داریم به نام «کان» که در اسرائیل تغذیه می‌شود می‌گوید مصدر این ویروس است و گزارش‌های آمریکایی مشخص می‌کند برای اولین‌بار این ویروس در این کشور به بدن انسان انتقال یافته است.

امیری ادامه داد: عده‌ای می‌گویند عامل انتقال این ویروس سوپ مار و عده‌ای نیز می‌گویند سوپ خفاش است، چینی‌ها صد سال است که از سوپ مار و خفاش استفاده می‌کنند چرا در این مدت ویروس کرونا به افراد منتقل نشد، لذا کرونا تنها یک وسیله برای مبارزه پیچیده آمریکا با چین و پرت کردن حواس کشورها از نابودی فلسطین توسط ترامپ در قالب طرحی به‌نام معامله قرن است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که آمریکا در شیوع این ویروس اهدافی را دنبال می‌کند، بیان کرد: تحت‌الشعاع قراردادن مسائلی مانند جریان معامله قرن، استیضاح ترامپ در مجلس سنا و رأی نیاوردن نتانیاهو و این بحث که می‌خواهند مصونیت او را بگیرند، تعداد تلفات آمریکایی‌ها در قرارگاه عین‌الاسد، سقوط هواپیماهای آمریکا در کشورهای مختلف و پیروزی محور مقاومت در یمن، حلب و ادلب در سوریه است.

وی با اشاره به این‌که فشار اقتصادی آمریکا بر چین هدف دیگر آمریکا از شیوع ویروس کروناست، عنوان کرد: چون جمهوری اسلامی ایران در صنعت تغذیه مخصوصاً کیک و شکلات در کشورهای همجوار یا حتی غرب آسیا حرف اول را می‌زد شاهد بودیم که با گذاشتن قرص‌هایی درون کیک‌ها عملاً ۸۰ کارخانه کیک‌سازی ما را برای چندماه تعطیل کردند و مردم هنوز به کیک‌ها اعتماد ندارند، این نشان می‌دهد دشمن برای از کار انداختن کارخانجات موفق یا به نابودی کشاندن اقتصاد کشورهای متخاصم دست به هر نامردی و کار جنون‌آمیزی می‌زند.

امیری با اشاره به این‌که امروز شاهد هستیم که اقتصاد چین دنیا را می‌گیرد، افزود: از سال ۲۰۳۰ به بعد این چین است که بر دنیا حکومت می‌کند نه آمریکا، بنابراین آن‌ها بر اقتصاد چین تمرکز کرده و می‌خواهند آن‌را به‌نوعی به نابودی بکشانند چه راهی ساده‌تر از یک جنگ بیولوژیکی، شیوع ویروسی که امروز به نام کرونا معرفی شده و در واقع نابود کردن کشور چین است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که فشار اقتصادی بر چین باعث به شکست کشاندن هژمونی اقتصاد چین در جهان می‌شود، عنوان کرد: آمریکایی‌ها با این طرح اگر نتوانند اقتصاد چین را نابود کنند حداقل می‌توانند سرعت رشد اقتصادی چین را برای مدتی کم کنند.

وی با بیان این‌که آمریکا فقط برای این‌که کشورهای متخاصم، دشمن و رقیبش را از سر راه بردارد دست به هر خباثت و ناجوانمردی می‌زند، ادامه داد: در همین قضیه ویروس کرونا تاکنون ۲۰ کشور اعلام کردند ما پروازهای چین را تعطیل کردیم، که این امر نشانه تعطیلی فرودگاه‌های چین و ورود و خروج مردم به چین و از چین است، تعطیل شدن گردشگری و سفرهای توری مقصد چین را در پی دارد و باعث بیرون رفتن تعدادی از کارخانجات دیگر کشورها که در چین هستند شده و همین الان تعداد زیادی از کارخانجات خود کشور چین در حال تعطیلی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به این‌که دولت چین برای جبران کمبود مواد غذایی در شهرهایی که قرنطینه هستند ذخایر میوه و سبزیجاتی که برای بهار و زمستان دپو و ذخیره کرده بود را وارد بازار کرده، عنوان کرد: فروش سینماهای چین به‌ویژه مراکز پُرازدحام جمعیتی مانند بازار، مراکز تولیدی و مدارس و دانشگاه‌ها در حال لطمه خوردن است، ممکن است بگوییم ۳۰۰ نفر براثر ویروس کرونا از بین رفتند یا ۵۰۰۰ نفر حامل ویروس هستند، اما شک نکنید که این قضیه به شدت ادامه دارد و اگر نگوییم اقتصاد چین را به نابودی می‌کشاند حداقل این است که به‌صورت ناراحت‌کننده‌ای جلوی رشد اقتصادی چین را می‌گیرد.

وی با بیان این‌که وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد به‌نوعی شیوع ویروس کرونا در چین کار آمریکا بوده که باعث خروج شرکت‌های آمریکایی از این کشور می‌شود،بیان کرد: چند سال قبل جنگل‌های ترکیه دچار بیماری شده و تا مرز نابودی پیش رفتند، هرکاری کردند نتوانستند آن‌ها را درمان کنند تا این‌که آمریکا با آن‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد و توانست این بیماری را در ازای دریافت میلیاردها دلار درمان کند.

امیری افزود: دور نیست آن زمانی‌که آمریکا بیاید و بگوید من می‌توانم این ویروس را درمان کنم اما در قبال آن در قالب یک قرارداد محرمانه مبلغ هنگفتی از چین بگیرد یا تکنولوژی هواووی که در اروپا و آمریکا دارد را متوقف کند یا تعرفه‌های گمرکی کالاهای آمریکایی را پایین بیاورید که این کالاها وارد چین شوند، و به‌نوعی یک معالمه مخفیانه ناجوانمردانه با چین داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر دولت چین نتواند در چند روز آینده درمانی برای ویروس کرونا پیدا کند، قطعاً آمریکا وارد مذاکره خواهد شد، درمان خواهد کرد و امتیازات خودش را از چین خواهد گرفت، چراکه آمریکایی‌ها برای رسیدن به هدف هر وسیله‌ای را مباح می‌دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار