وضعیت "کرونا ویروس" در دانشگاه‌های آمریکا/ابتلای چند دانشجو به کرونا ویروس

تهران (پانا) - وضعیت شیوع "کرونا ویروس" به اندازه‌ای گسترده شده که دانشگاه‌های سراسر دنیا در وضعیت اضطراری قرار گرفته‌اند و تاکنون چندین مورد دانشجوی مبتلا به این ویروس هم شناسایی شده‌ است.

کد مطلب: ۱۰۱۹۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت "کرونا ویروس" در دانشگاه‌های آمریکا/ابتلای چند دانشجو به کرونا ویروس

به گزارش ایسنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که دو تن از دانشجویان دانشگاه"میامی" احتمالا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این دو دانشجو منتظر اعلام نتایج دقیق ابتلای خود به این بیماری هستند.

دو دانشجوی مشکوک به کرونا ویروس به چین سفر کرده بودند و یکی از آن‌ها که ملیت چینی دارد، علائمی شبیه به تب داشت.

البته گفته شده که حال دانشجویان بهتر شده ولی نتایج آزمایش آنها تا یک هفته مشخص نخواهد شد.

دانشگاه‌های آمریکا هر کدام تدبیرهایی را برای مقابله با کروناویروس اندیشیده‌اند.

دانشجویان دانشگاه "آریزونا" که بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ دانشجوی خارجی دارد، خواستار لغو کلاس‌های دانشگاه شده‌اند. زیرا یکی از اعضای این دانشگاه به ویروس کرونا مبتلا شده است.

این دانشگاه، سفر به چین را هم برای دانشجویان خود ممنوع اعلام کرده است.

دانشگاه "نیویورک" که بیشترین تعداد دانشجوی خارجی با جمعیتی معادل ۲۰ هزار نفر را دارد، گفته که پرسنل این دانشگاه کاملا نسبت به این بیماری هوشیار و آگاه هستند.

در همین حال، بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به شدت در حال نظارت بر دانشجویانی هستند که پس از تعطیلات زمستانی از سفر بازگشته‌اند.

دانشگاه "میشیگان" هم محدودیت‌های جدیدی را برای سفر دانشجویان اعمال کرده و گفته که دانشجویان نمی‌توانند به چین سفر کنند.

اغلب دانشگاه‌های آمریکا سیاست‌های مشابهی را پیش گرفته‌اند و تبلیغات گسترده‌ای را برای دانشجویان انجام می‌دهند تا آنها را نسبت به کرونا ویروس آگاه سازند.

بنا به اطلاعات منتشر شده از موسسه بین‌المللی تحصیلات آمریکا، هم اکنون بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی در این کشور مشغول به تحصیل هستند که ۳۷۰ هزار نفر از آنها را چینی‌ها دربرمی‌گیرند.

دانشگاه‌های "فیلادلفیا" هم سفر به چین را برای دانشجویان محدود کرده‌اند. به عنوان مثال دانشجویان دانشگاه "پنسیلوانیا" که قصد تحصیل در چین در بهار پیش رو را داشته‌اند، برنامه‌های تحصیل خود را لغو کرده‌اند.

دانشگاه "راتگرز" در نیوجرسی نیز سفر دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه به چین را محدود کرده است. حتی اگر این سفر به قصد تدریس، تحصیل و یا شرکت در کنفرانس‌ باشد.

دانشگاه "تمپل" هم سفر دانشجویان به چین را به حال تعلیق درآورد.

وضعیت هشدار در دانشگاه‌های کانادا هم دیده می‌شود. به نحوی‌ که وزارت بهداشت کانادا مورد سوم ابتلا به کرونا ویروس در انتاریو را گزارش داد. دانشگاه وسترن همچنان وضعیت شیوع این ویروس را زیر نظر گرفته است.

این فرد سوم دانشجوی دانشگاه "وسترن" کانادا است. این دانشجو نیز از چین بازگشته است.

وی پیش از نشان دادن هرگونه علائم ابتلا به کرونا ویروس، خود در خانه باقی ماند و اقدامات پزشکی لازم را انجام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار