اجاره ۲ نوجوان برای سرقت از طلافروشی

تهران (پانا) - زن و مردی که برای سرقت از یک طلافروشی اقدام به اجاره دو نوجوان پسر و دختر کرده بودند، دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اجاره ۲ نوجوان برای سرقت از طلافروشی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، حدود یک ماه پیش زنی به کلانتری ۱۲۳ نیاوران مراجعه و با طرح شکایتی از کلاهبرداری زوجی جوان خبر داد که با تشکیل پرونده و با توجه به شیوه و شگرد جرم پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی از شاکی برای ارائه توضیحاتش دعوت کردند که این زن با حضور در مقر پلیسی به کارآگاهان گفت: در تاریخ بیست و ششم آبان ماه در محل کارم واقع در مغازه جواهر فروشی بودم که مردی به همراه همسرش و دختر و پسر نوجوان‌شان وارد مغازه شد و از من خواست که یک رشته زنجیر طلا به مبلغ ۸۵ میلیون ریال را برایشان بیاورم. با قطعی شدن تصمیم این افراد برای خرید، من فاکتور خرید را به درخواست مرد صادر کردم و این فرد اقدام به پرداخت هزینه کرد که هنگام پرداخت مبلغ با کارت عابر بانک با استفاده از دستگاه پوز مغازه، دو بار تراکنش نامعتبر انجام شد. من هم به درخواست خریدار شماره کارت مالک مغازه را برای واریز کارت به کارت معرفی کردم و از آنجا که مبلغ خرید بیش از سقف انتقالی بود، شماره کارت بانک ملی ام را نیز اعلام کردم و بعد از چند دقیقه پیامکی حاوی پیام تراکنش موفق با مبلغ یاد شده به اسم و شماره پیگیری را به من نشان داده و گردنبند را تحویل گرفتند. قبل از خروج آنها من به صورت اینترنتی موجودی حسابم را چک کردم و دیدم که مبلغی واریز نشده است که این افراد اعلام کردند که چند دقیقه طول می‌کشد تا پول به حسابم واریز شود و برای پیگیری‌های بعدی دو شماره تماس هم به من دادند. اما پول خریدها دیگر به حساب من واریز نشد و من هم تصمیم به طرح شکایت گرفتم.

با کسب این اطلاعات ماموران اقدام به بررسی دوربین‌هایر مداربسته در محل طلافروشی کردند و در بررسی‌های آنان، تصاویر زوج کلاهبردار و پسر و دختر نوجوانشان به دست آمد. همچنین با تطبیق چهره مرد کلاهبردار با مجرمان حرفه‌ای، هویت واقعی این مرد ۳۹ساله آشکار و مشخص شد که وی تاکنون ۱۱ بار به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده‌است. همچنین مشخص شد که این فرد در یک شرکت باربری مشغول به کار است که با به دست آوردن نشانی محل کار وی، متهم در دوم بهمن ماه با دستور قضائی بازداشت شد.

با انتقال متهم به مقر پلیس، این فرد تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن اعتراف کرد که برای انجام این سرقت اقدام به اجاره کردن دختر و پسر نوجوان کرده تا کارش طبیعی‌تر به‌نظر برسد. اما این فرد حاضر به معرفی زنی که همراهش بود نشد تا اینکه ماموران از طریق اطلاعات فاکتور این زن را نیز در محدوده نیاوران دستگیر کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که برای هر دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین گردنبند سرقتی نیز در مخفیگاه متهم دوم کشف شد که به مالک طلافروشی تحویل داده شد. همچنین تحقیقات برای شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به اجاره دو نوجوان کرده بودند در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار