مدیرکل آموزش و پرورش استان :

موفقیتهای آموزش و پرورش آذربایجان غربی پس از انقلاب چشمگیر بوده است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین استانی زنگ انقلاب گفت: موفقیتهای آموزش و پرورش آذربایجان غربی پس از انقلاب چشمگیر بوده است.

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
موفقیتهای آموزش و پرورش آذربایجان غربی پس از انقلاب چشمگیر بوده است

آیین زنگ انقلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندارآذربایجان غربی و دیگر مسئولان استان صبح امروز در محل دبیرستان شاهد گل نرجس ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت: در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مفتخریم که پوشش تحصیلی دوره ابتدائی استان از 40 درصد به بیش از ۹۸درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پیش از انقلاب تنها ۳۷درصد مردم استان باسواد بودند و هم اکنون بیش از ۹۱درصد مردم استان باسواد هستند.

محمدی ادامه داد: پوشش پیش دبستانی از ۱۵درصد پیش از انقلاب به ۷۳درصد افزایش یافته است بطوریکه با مساعدت استاندار آذربایجان غربی تنها در سال گذشته این پوشش ۲۱درصد رشد یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، ۳۶۰۰پروژه آموزشی در سطح استان به بهره برداری رسیده است؛ گفت: به برکت انقلاب اسلامی، هم اکنون 113 مدرسه شبانه روزی، 28 مدرسه تیزهوشان، 51 مدرسه شاهد، 21 مدرسه استثنائی، 19 پژوهشسرا، 32 کانون فرهنگی و تربیتی، 29 دارالرقرآن و بیش از 100 سالن ورزشی و 262 هنرستان در سطح استان فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: کسب رتبه برتر کشور توسط شورای آموزش و پرورش استان برای اولین بار، دستگاه برتر استان در اقامه نماز، دستگاه برتر جشنواره شهید رجائی، دستگاه برتر از نظر سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی، رشد سواد آموزی استان، رتبه برتر ارزیابی عملکرد عمومی و اختصاصی دستگاههای اجرائی، پوشش بیش از 99درصدی سنجش سلامت نوآموزان و افزایش 15درصدی رتبه های زیر هزار کنکور سراسری از جمله موفقیت های آموزش و پرورش استان در دو سال گذشته بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۶۴۹۳نفر بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده شده اند؛ افزود: در این مدت 3هزار و 650 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده 28 جذب آموزش و پرورش استان شده است.

وی از اعزام کارونهای وسایل ورزشی به مناطق آموزشی استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان خبر داد و افزود: در طول دو سال گذشته 8 باب چمن مصنوعی در هشت شهرستان استان به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: 78رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان و فرهنگیان در موضوعات مختلف در دو سال گذشته کسب شده است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان،361پروژه هم اکنون در دست احداث است و با هدف رفع معضل کمبود فضاهای آموزشی و نیروی انسانی، آموزش و پرورش استان دومین دستگاه در جذب اعتبارات است.

محمدی مبنای اجرای برنامه های آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: هر شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری موفق اجلاسیه سراسری نماز در مدارس استان گفت: تربیت دینی دانش آموزان، دغدغه امروز آموزش و پرورش استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار