قهرمان کاراته جهان در گفتگو با پانا؛

مدال المپیک را می خواهم؛ حریفانم را کامل می شناسم

قزوین (پانا) - بهمن عسگری قهرمان کاراته جهان گفت که «هرچه به رقابت های المپیک نزدیک تر می شویم، قدم هایم را محکم تر برمی دارم تا به مدال المپیک برسم.»

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدال المپیک را می خواهم؛ حریفانم را کامل می شناسم

بهمن عسگری با قهرمانی در مسابقات جهانی کاراته وان فرانسه در رنکینگ جهانی کاراته در وزن 75- کیلوگرم به امتیاز 7702 رسید و صدرنشین این رنکینگ شد تا حضور خود در المپیک 2020 توکیو را قطعی کند.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی کاراته، چهار نفر برتر رنکینگ هر وزن سهمیه المپیک 2020 را کسب می کنند که عسگری با اختلاف زیادی با دیگر رقبای خود در صدر رنکینگ وزن 75 - حضور دارد.

عسگری در گفتگو با پانا قزوین، به سطح مسابقات لیگ جهانی کاراته فرانسه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این رقابت ها تأثیر زیادی در رنکینگ بازیکنان داشت، همه بازیکنان تمام همت و تلاش خود را به کار گرفته بودند تا نتیجه خوبی را در این دوره از رقابت‌ها کسب کنند.

او افزود: من پیش تر چهار دوره در این رقابت ها شرکت کرده بودم که تنها یک برنز از این مسابقات به دست آوردم، اما این دوره همه تمرکز و تفکر خود را برای کسب بهترین نتیجه گذاشتم و موفق شدم بالاخره مدال طلای این رقابت ها را کسب کنم.

این کاراته کای قزوینی با اشاره به افزایش 990 امتیازی خود پس از طلای این مسابقات در رنکینگ جهانی، اظهار کرد: تا اسفند ماه سه مسابقه دیگر در کشورهای امارات، اتریش و مراکش برای بالا بردن رنکینگ برگزار می شود که با برنامه ریزی انجام شده قصد دارم در دو مسابقه شرکت کنم.

عسگری تصریح کرد: با توجه به رنکینگ کارشناسان عقیده دارند سهمیه المپیک من قطعی است اما هیچگاه کار را تمام شده نمی دانم و تمریناتم را با قدرت ادامه می دهم.

قهرمان کاراته جهان در پاسخ به این سئوال که کدام رقیب خود را سخت تر از دیگران می دانید، گفت: همه رقبای من سخت هستند و هیچکدام را دست کم نمی گیرم. برای المپیک 9 رقیب دارم و به دلیل اینکه در این سال ها یکسره با هم بازی کرده ایم کاملا به همدیگر شناخت داریم و با کمک کادر فنی این حریفان را ارزیابی کرده ایم تا با یک استراتژی خوب به مصاف آن ها بروم.

عسگری ادامه داد: چون در وزن وسط قرار دارم، حریفان بسیار سخت هستند و همه انگیزه دارند، به خاطر همین می خواهم بی نقص ترین و بهترین مبارزاتم را با این حریفان به نمایش بگذارم.

این قهرمان کاراته با بیان اینکه مدال المپیک یک چیز دیگری است، عنوان کرد: به دست آوردن مدال المپیک آرزوی هر ورزشکاری است و با مدال های جهانی و بازی های آسیایی و دیگر مدال ها فرق دارد؛ پس هرچه به رقابت های المپیک نزدیک تر می شویم، قدم هایم را محکم تر برمی دارم تا به مدال المپیک برسم.

عسگری، امکانات در تیم ملی کاراته را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: بازیکنان تیم ملی کاراته با خیال راحت در حال پیگیری تمرینات خود هستند و ما هم اکنون در باشگاه انقلاب تمرین می کنیم و در شرایط خوبی به سر می بریم که جای تشکر دارد.

قهرمان کاراته جهان در پایان از تمام کسانی که او را حمایت کردند و در تمام مراحل همراهش بودند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد بتواند با کسب نتایج خوب پاسخ زحمت های این حامیان را بدهد و افتخاری برای کشور و استان قزوین کسب کند.

گفتگو: مسعود میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار