برگزاری یادواره شهدا با نام «لاله های روشن» در مدارس استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل از برگزاری یادواره شهدا با عنوان " لاله های روشن" در 16 بهمن ماه و برنامه اربعین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدارس این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهدا با نام «لاله های روشن» در مدارس استان اردبیل

سید غلامحسن خلیلی موسوی ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل اظهارکرد: برنامه های متنوعی در طول دهه فجر اجرا و یادواره شهدا با نام لاله های روشن در 16 بهمن ماه و برنامه اربعین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.

او افزود: مهم ترین اهداف برگزاری یادواره های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عنوان لاله های روشن و شناخت رفتار و منش شهدا و صیانت آگاهانه از میراث گرانبهای شهدای والامقام است و در اولین سال از گام دوم انقلاب اسلامی با اجرای مطلوب این طرح ارزشمند در محافلی گرم و صمیمی با محوریت شوراهای دانش آموزی و مشارکت تشکل های دانش آموزی، شاهد یک جریان فرهنگی بزرگ، اثر بخش، معنوی، حماسی و ماندگار خواهیم داشت که به تقویت روحیه مقاومت و ایثارگری در نسل جوان کمک خواهد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ادامه داد: یکی از کارها و برنامه های مهم دستگاه های فرهنگی برگزاری یادواره های شهدا است . که درهمین زمینه وزارت آموزش و پرورش طرح ملی لاله های روشن با عنوان "چهل هزار یادواره، چهل هزار شهید، چهل هزار مدرسه" را در سطح کشور اجرایی می کند.

خلیلی موسوی افزود: در سطح کشور 36 هزار دانش آموز و 4 هزار معلم شهید داریم که عنوان برنامه برگرفته از مجموع تعداد شهدای دانش آموز و معلم است و در صدد هستیم که این ویژه برنامه به شکل مطلوب و به صورت مدرسه محور و با مشارکت دانش آموزان در سطح استان برای721 شهید دانش آموز و 64 شهید فرهنگی که تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و بزرگداشت یادو مقام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شود.

او گفت: این یادواره با شعار محوری هر مدرسه حداقل یک یادواره از سیزدهم آبان ماه همزمان با روز دانش آموز تا 22 اسفند به مناسبت روز شهید در سرتاسر مدارس استان برگزار می شود و در نیمه دوم اسفند ماه نیز کنگره استانی یادواره لاله های روشن انجام خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان بر دانش آموز محور بودن برنامه و اجرای برنامه های جذاب و جوان پسند تاکید کرد و گفت: این یادواره باید مطابق با روحیات نوجوانان باشد و از ابتکار عمل آن ها در اجرای برنامه استفاده کنیم.

خلیلی موسوی افزود: اگر بتوانیم ارزش ها را به درستی به نسل جدید منتقل و روحیه شهادت و ایثار را در آن ها تقویت نماییم قطعاً در تربیت نسلی که عزت آینده کشور در دست آن ها است موفق خواهیم بود.

دیدار با خانواده شهدا، عطر افشانی مزار شهدا، تهیه زندگی نامه شهدا، مصاحبه با دوستان شهدا، نصب تمثال شهدا در مدرسه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در بین دانش آموزان، دعوت از خانواده و دوستان و همرزمان شهدا، برگزاری نمایشگاه آثار شهدا از برنامه این ایام می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار