فرماندار زاهدان: 269 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود

زاهدان (پانا) - فرماندار زاهدان از افتتاح و بهره برداری چندین پروژه با اعباری بالغ بر 269 میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار زاهدان: 269 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود

ابوذر مهدی نخعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر جانباختگان حوادث اخیر، اظهار کرد: این شهید شخصیتی بزرگ و بین المللی بود؛ منش و رفتار و گفتار ایشان باعث می شد تا حتی دشمنان هم از وی با مجد و احترام یاد کنند.

او حضور میلیونی اقشار مختلف در مراسم تشیع این شهید را حرکت و جوششی مردمی و معنادار برشمرد و ادامه داد: از ابعاد جنایت جنایتکاران آمریکایی که بگذریم، واکنش مقتدرانه و سیلی سنگینی که در جریان حمله موشکی به عین الاسد به آنان زده شد در نوع خود کم نظیر و بی نظیر بود و باعث شد تا تابوی قدرت پوشالی آمریکا و هیمنه استکباری این کشور در هم شکسته شود.

فرماندار شهر زاهدان را به کارگاه بزرگ عمرانی تشبیه کرد و اذعان داشت: بی تردید نقش و اثر وجود گاز شهری در رونق و توسعه واحدهای تولیدی انکار ناپذیر است؛ وجود این نعمت در شهری مثل زاهدلان علاوه بر اینکه برای مردم رفاه و آسایش می آورد، با کاهش هزینه های مختلف واحدهای تولیدی، صنعت را نیز در مرکز استان رونق می بخشد و توسعه آیادانی بیش از پیش را برای این منطقه از کشور در پی خواهد داشت.

او افزود: در شهر بزرگ زاهدان هزار و 350 کیلومتر شبکه اصلی گاز نیاز داریم که با توجه به حضور و یاری رسانی سه استان خراسان رضوی، سمنان و همدان در این پروژه، تا اکنون 980 کیلومتر آن اجرایی و در 390 کیلومتر از خطوط اصلی، گاز تزریق شده است؛ انجام این کار اگرچه منجر به بروز خسارت و خرابی هایی شده اما یقینا در آینده ثمرات و خدمات بزرگی را به دنیال دارد.

نخعی با اشاره به جلوتر بودن معدل اجرا از برنامه زمان بندی شده در زاهدان، از نصب 14 هزار و 821 علمک و برخورداری 31 هزار و 903 خانواده زاهدانی از نعمت گاز خبر داد و گفت: دو هفته پیش قرارداد 21 هزار علمک دیگر امضا شد و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده بتوانیم عملیات گازرسانی را در مرکز استان به پایان برسانیم.

او در ادامه با اشاره به بحث حاشیه نشینی در شهر زاهدان تصریح کرد: همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شده، زاهدان با 44 درصد حاشیه نشینی، دومین شهر حاشیه نشین کشور بعد از مشهد مقدس است و جمعیت بسیار قابل توجهی نیز در آنجا زندگی می کنند.

فرماندار زاهدان نقش و تاثیر حاشیه نشینی بر عمران شهری را برجسته عنوان کرد و گفت: اتفاقی که در حاشیه شهر زاهدان داریم کمتر از زلزله 10 ریشتری نیست و هیچ گونه از مدل های شهرسازی در آنجا رعایت نشده بود؛ تا اینکه بیش از 30 گروه متخصص تراز اول از این مناطق بازدید کردند و توانستیم بحث حاشیه شهر در این شهر را با نگاه ملی پیگیری و نسبت به چاره جویی برای آن اقدام کنیم.

او با اشاره به اینکه ده هزار واحد مسکونی در حاشیه زاهدان احداث خواهد شد، گفت: 8هزار و 867 پرونده حاشیه نشینی تاکنون ثبت و شناسایی شده است که از این تعداد هزار و 796 مورد به ثبت اسناد جهت ثبت و شهرداری جهت گرفتن پروانه ساخت معرفی شده اند. 50 میلیون تومان تسهیلات کم بهره با 20 میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به این حاشیه نشینان تعلق گرفته است که یک واحد آن توسط دکتر نوبخت به بهره برداری رسید.

نخعی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص تخصیص 300 میلیون یورویی و تکمیل پروژه راه آهن چابهار به زاهدان، این پروژه را ظرفیتی برای توسعه و تحرک در اقتصاد کل کشور دانست و گفت: در حال حاضر سرعت کار به مراتب بالا رفته و بیشترین میزان پیشرفت نیز مربوط به قطعه 7 یعنی محدوده زاهدان تا خاش است.

او در ادامه اعلام کرد: 269 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر سال جاری افتتاح و کلنگ زنی می شوند که 16 پروژه از این تعداد، کلنگ زنی و 83 پروژه افتتاح خواهد شد.

فرماندار زاهدان تصریح کرد: ادارات آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، شهرداری، شرکت توزیع برق، نوسازی مدارس که سه مدرسه 12 کلاسه در حاشیه شهر زاهدان در دست بهره برداری دارد، شرکت گاز، شهرک صنعتی و ... از جمله اداراتی هستند که پروژه های خود را در دهه مبارک فجر افتتاح و یا کلنگ زنی خواهند کرد.

او در پایان با اشاره به برنامه های دهه مبارک فجر امسال خاطرنشان کرد: غبارروبی گلزارشهدا، کوه پیمایی، همایش ورزش صبحگاهی، همایش ماداران و دختران، پرواز بادبادک ها، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و ... از جمله برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال در شهرستان زاهدان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار