سخنگوی وزارت خارجه: تحریم صالحی تاثیری بر پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ندارد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی شخصیت برجسته علمی و سیاسی کشور است و تحریم وی تنها از سر استیصال صورت می گیرد و هیچ تاثیری بر پیشرفت برنامه های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۰۰۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت خارجه: تحریم صالحی تاثیری بر پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ندارد

به گزارش روز جمعه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» تاکید کرد: تحریم صالحی هیچ تاثیری بر پیشرفت برنامه های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

موسوی سخنگوی با اشاره به تحریم صالحی اظهار داشت: بار اول نیست که ایشان در فهرست تحریم های یکجانبه و غیر قانونی قرار می گیرد؛ همان طور که بار اول نیست دانشمندان هسته ای ایران هدف کینه‌توزی های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: صالحی شخصیت برجسته علمی و سیاسی کشور است و تحریم وی که تنها از سر استیصال صورت می گیرد هیچ تاثیری بر پیشرفت برنامه های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت این اقدام نابخردانه همچنین اظهار داشت: به نظر می رسد مقامات رژیم آمریکا برای انحراف افکار عمومی از تحولات داخلی ناشی از استیضاح ترامپ و نیز شکست زودهنگام طرح به اصطلاح معامله قرن، چنین تحرکات ناشیانه و پوچی را علیه ملت ایران در دستور کار خود قرار داده‌اند.

موسوی افزود: از یک سو وزیر امور خارجه این رژیم به لندن رفته و در نشستی با وزیر خارجه انگلیس مجددا مطالبی بی محتوا و تکراری بیان می کند و از سویی دیگر نماینده به اصطلاح ویژه شان در حرکتی نمایشی و غیر جذاب مصاحبه‌ای بی خاصیت تر برگزار می کند؛ غافل از آنکه سیاست فشار حداکثری مدتهاست که به بن بست رسیده و حرکت پوینده ایران به سمت استقلال و خودکفایی با چنین‌ اقدامات سخیفی متوقف نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار