جزییات تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع کرونا

هیچ موردی از کرونا در کشور گزارش نشده است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، گفت تیم‌های بهداشتی و مراقبت از بیماری‌ها و عوامل کنترل در مبادی ورودی کشور مستقر هستند و مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۰۹۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جزییات تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع کرونا

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا رو به افزایش است و بسیاری از کشورها تمهیدات لازم را اتخاذ کردند، ایران نیز اقدامات لازم را برای پیشگیری در دست انجام دارد و همه مراکز درمانی به ویژه در مرزهای کشور آماده‌باش هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه فعلا جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و موردی از ابتلای افراد گزارش نشده است، افزود: اطلاع‌رسانی و آموزش مردم عامل مهمی در جلوگیری از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور است و اگر اطلاع‌رسانی و آگاهی به درستی انجام شود، براحتی می‌توان با این ویروس مقابله کرد.

عابدی با بیان اینکه علایم این بیماری شبیه آنفلوآنزا است، گفت: این ویروس بیشتر از حیوان به انسان منتقل می‌شود اما احتمال انتقال از انسان به انسان هم وجود دارد مهم آن است که اصول بهداشتی رعایت شود. افراد باید از روبوسی با افراد مشکوک به علائم بیماری آنفلوآنزا جلوگیری شود و دست‌ها مرتبا شسته شود.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا توانایی ایجاد عفونت حاد تنفسی دارد و با ایجاد نارسایی حاد تنفسی حال بیمار را به سمت مرگ می‌کشاند. علائم حاد تنفسی از نشانه‌های بیماری است که باتوجه به شدت بیماری می‌تواند با علائم دیگری مانند تنگی نفس و نارسایی تنفسی همراه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار