رایزنی دبیرکل و مدیرکل آیسسکو برای توسعه همکاری‌های علمی در ابوظبی

کریمی: مقرر شده تعدادی از نیروهای برجسته و توانمند ایرانی برای بررسی و مصاحبه جهت اشتغال به کار در مقر آیسسکو در مراکش به این سازمان معرفی شوند تا پس از بررسی‌های لازم نسبت به جذب آن‌ها در سازمان آیسسکو اقدام شود

تهران (پانا) - دکتر غلامرضا کریمی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای اجرایی آیسسکو با سلیم محمد المالک، مدیرکل سازمان آیسسکو در حاشیه چهلمین اجلاس شورای اجرایی آیسسکو در ابوظبی دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی دبیرکل و مدیرکل آیسسکو برای توسعه همکاری‌های علمی در ابوظبی

در این دیدار دکتر غلامرضا کریمی، دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو ضمن تبریک انتصاب سلیم محمد المالک به سمت مدیرکل سازمان آیسسکو و ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش، خواستار تقویت همکاری کشورهای اسلامی در زمینه‌های علوم، فرهنگ و آموزش شد.

در این دیدار ابتدا دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون ملی در سال 2018 و 2019 ارائه کرد. در این گزارش او به نشست دبیران کل کمیسیون‌های ملی آیسسکو در شیراز و برگزاری کنفرانس بین‌المللی جهان اسلام در افق 2035 و همچنین آغاز به کار مرکز بین‌المللی تعالی خانواده در ایران اشاره و آمادگی ایران برای توسعه روابط با آیسسکو و کشورهای عضو را اعلام کرد.

در این دیدار مدیرکل آیسسکو تاکید کرد آیسسکو یک سازمان تخصصی در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی است و عمدتا به رفع چالش‌های کشورهای اسلامی و اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیر اسلامی در این زمینه‌ها می‌پردازد.

در این جلسه به برخی از چالش‌های موجود از جمله مباحث مربوط به پرداخت حق عضویت گفت‌وگو و مقرر شد ایران بخشی از حق عضویت‌های خود را در قالب اجرای پروژه‌های داخلی تسویه نماید.

غلامرضا کریمی درباره جزییات بیشتر این دیدار به خبرنگار پانا گفت: در این جلسه سلیم محمد المالک، مدیرکل آیسسکو به نقش و مشارکت بیشتر ایران در عرصه‌های علمی و فناوری تاکید کرد و مقرر شد تعدادی از نیروهای برجسته و توانمند ایرانی برای بررسی و مصاحبه جهت اشتغال به کار در مقر آیسسکو در مراکش به این سازمان معرفی شوند تا پس از بررسی‌های لازم نسبت به جذب آن‌ها در سازمان آیسسکو اقدام شود.

چهلمین اجلاس شورای اجرایی آیسسکو روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جاری در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار شد که مهمترین موضوعات و مسایل مربوط به این سازمان در این اجلاس مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار