شبکه ۵G به کمک مبتلایان به ویروس کرونا می‌آید

تهران (پانا) - شرکت‌های تکنولوژی و مخابراتی در چین در خصوص کنترل و درمان از راه دور مبتلایان به ویروس کرونا در چین با بهره‌مندی از شبکه ۵G اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۰۹۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
شبکه ۵G به کمک مبتلایان به ویروس کرونا می‌آید

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با گسترش و شیوع ویروس کشنده و خطرناک جدید موسوم به کروناویروس که تاکنون در چین منجر به کشته شدن حدود ۱۰۶ نفر شده و بالغ بر ۴۵۰۰ نفر را نیز در شهر و کشورهای مختلف مبتلا کرده است، بسیاری از کشورهای جهان به شهروندان خود هشدار داده‌اند که از هرگونه سفر به چین و مناطق شرق آسیا خودداری کنند.

حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت news۱۸، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بر این باورند که بهره‌مندی از شبکه ۵G می‌تواند تاثیرات مثبت و سازنده‌ای در جلوگیری از شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین داشته باشد.

آنها بر این باورند که تکنولوژی‌های مربوط به شبکه ۵G قادر خواهد بود به تشخیص زودهنگام و سریع ویروس کمک بسزایی به دولت چین در کنترل و جلوگیری از شیوع گسترده آن کند.

همچنین به متخصصان و پزشکان مستقر در بیمارستان‌های مجهز، امکان کنترل و درمان از راه دور بیماران و مبتلایان به این ویروس را می‌دهد. درمان از راه دور و با بهره‌مندی از اینترنت ۵G، علاوه بر اینکه احتمال شیوع ویروس خطرناک کرونا از طریق پزشک را به شدت کاهش می‌دهد، به بیماران اجازه می‌دهد به استراحت بیشتری در منزل خود بپردازند و وقت آنها در مطب و بیمارستان‌های شلوغ اتلاف نشود.

در همین راستا، شرکت مخابراتی ZTE با همکاری اپراتور چاینا تلکام اعلام کرده است که آمادگی لازم برای کنترل این ویروس خطرناک و کشنده را با برقراری شبکه ۵G دارند.

چین یکی از بزرگترین کشورهای پیشگام در زمینه تلاش برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر موفق شده است تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین خود را در این زمینه به سایر کشورهای توسعه یافته جهان منتقل کند. از بزرگترین شرکت‌های چینی فعال در این صنعت، می‌توان به هواوی و زد تی ای اشاره کرد.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد.

در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار