حسن بیگی:‌ دهه فجر فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم انقلاب است

تهران (پانا) - شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در یکصد و نود و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران که با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش  وپرورش شهر تهران در محل اداره کل آموزش  وپرورش شهر تهران تشکیل شد، از اهمیت دهه فجر امسال، توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و توجه به موضوع کمبود فضای آموزشی در استان تهران سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
حسن بیگی:‌ دهه فجر فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم انقلاب است

حسن بیگی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: دهه فجر امسال با توجه به فشارهای بین المللی فرصت خوبی است که آموزش و پرورش کمک کند تا بتوانیم مشارکت حداکثری را در این دوره از انتخابات رقم بزنیم. وی افزود: همگی کمک کنیم تا بتوانیم در این دوره از انتخابات مشارکت بالا داشته باشیم.
حسن بیگی گفت: فرصت ایام الله دهه فجر را مغتنم بشماریم و از این موقعیت برای آگاه سازی و آشنایی دانش آموزان مان با دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در موضوع انتخابات پیش رو اداره کل شهر تهران همراهی های خوبی داشته است، افزود: این دوره از انتخابات حساسیت خاص خودش را دارد.
وی با اشاره به مساله کمبود فضا در استان تهران گفت: استان تهران در بسیاری از شاخص ها کمتر توسعه یافته است و در موضوع فضای آموزشی نیز کمبودهایی دارد و باید کمک کنیم تا این مشکل برطرف شود.
وی افزود: باید برای اوقات فراغت دبیرخانه دایمی داشته باشیم تا تصمیم عجولانه نگیریم. وی با اشاره به اینکه در اوقات فراغت دانش آموز نباید از مدرسه جدا شود، گفت: طراحی اپلیکیشن برای موضوع اوقات فراغت خوب است اما مهم این است که دانش‌آموز در همان ایام در فضای مدرسه حاضر باشد تا بتواند در دنیای واقعی اوقات فراغت خود را سپری کند.

همچنین فریده اولادقباد، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه ۵۶هزار میلیاردی آموزش وپرورش گفت:‌اگرچه شاهد افزایش یک و نیم درصدی بودجه آموزش و پرورش هستیم اما همچنان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان کمبود بودجه داریم.
وی افزود: با توجه به مشکلات تورمی که پیش آمده مشخص است که بازهم آموزش و پرورش با مسئله کمبود بودجه روبرو خواهد بود و قطعا آموزش وپرورش با چالش های بسیاری روبرو خواهد بود.


در این نشست عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران به ارایه گزارشی از اوقات فراغت دانش‌آموزان تهرانی در سال گذشته پرداخت واز برنامه های آموزش وپرورش شهر تهران برای تابستان جاری سخن گفت.
وی در ارتباط با برنامه های انجام شده در حوزه اوقات فراغت در سال گذشته گفت: در سال گذشته دو هدف کمی و کیفی داشتیم. از جمله بهبود اوقات فراغت و تداوم فعالیت های فرهنگی. امسال 990پایگاه و مدارس ما در فعالیت اوقات فراغت همراهی کردند.
کریمی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد در مدارس ما دختران حضور موثری داشتند، افزود: امکانات تابستانی ما کانون فرهنگی و دارالقران ها و سالن های ورزشی و مراکز مشاوره، همگی فعال بودند. همچنین هشت دوره اردوی متمرکز داشتیم و شهر تهران میزبان 900نفر دانش آموز آسیب دیده و سیل زده در اردو بود. همچنین 825برنامه و فعالیت تربیتی و فرهنگی و هنری داشتیم.
کریمی افزود: با توجه به موضوع ایران مهارت برای اولین بار دوهزار دختر متوسطه اول در اردوگاه چمران حضور داشتند و به فعالیت مهارت آموزی و تربیتی پرداختند. همچنین 4500دانش آموز در همایش «طعم جبهه» حضور داشتند. از اقدامات دیگر اجرای طرح کانون محله و موضوع شاداب سازی مدرسه بود. شرکت گسترده دانش آموزان در مسابقات قرآنی باعث شد تا رشد ۳۳ درصدی در عناوین نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

در ادامه معاون پرورشی شهر تهران به ارایه برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان۹۹ پرداخت و گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا دانش آموزانی که در فضای مجازی غرق هستند بیرون بیایند و از این جهت می خواعهیم پایگاه مجازی اوقات فراغت را راه اندازی کنیم.
در ادمه کریمی پیشنهادهایی جهت بهبود اوقات فراغت دانش آموزان شهر تهران ارایه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار