معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرقدس : یکی از دلایل مهم پیشرفت کشورها بالا بردن سرانه مطالعه می باشد

شهر قدس (پانا) - جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی شهرقدس با حضورمعاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش درآموزشگاه هیات امنایی فرنو برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرقدس : یکی از دلایل مهم پیشرفت کشورها  بالا بردن سرانه مطالعه می باشد

قاسمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرقدس در این رابطه به خبرنگار پاناشهرستانهای استان تهران گفت: ساعات مطالعه در کشور ما پایین است و باید تلاش کنیم که فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در مدارس و بین دانش آموزان نهادینه کنیم.

او تصریح کرد:یکی از راه های انجام این فرآیند این است که کوشش کنیم دانش آموزان را با کتاب های غیر درسی که برای آنها مهارت آموزی دارد آشنا کنیم تا آنها بامطالعه مهارت های مختلف را کسب کنند از این رو یکی از سیاست های آموزش و پرورش این است که با برگزاری مسابقاتی از این قبیل ( دانایی و توانایی) دانش آموزان را با کتاب های غیر درسی که برای آنها مهارت آموزی دارد آشنا کند.

قاسمی اذعان کرد : کتابهای معرفی شده جهت مسابقه کتابخوانی پس از بررسی در حوزه کارشناسی وزارتخانه انتخاب می شوند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرقدس بیان کرد: بنابر این سعی می شود کتاب هایی معرفی شوند که با روحیات دانش آموزان تطبیق داشته باشند، در قالب داستان باشند، دانش آموزان علاقه‌مند به خواندن آن باشند، و همچنین بتوانند از طریق این کتابها مفاهیم و مهارت هایی را که برای دانش آموزان کاربردی و مهم است را در قالب کتاب و داستان و به صورت غیر مستقیم انتقال دهند.

او اذعان کرد : ما باید تلاش کنیم تا با بالا بردن سرانه مطالعه در کشور، جهل را در بین مردم و دانش آموزان به حداقل برسانیم و تنها راه آن این است که دانش آموزان علاقه مند به خواندن کتاب باشند و به مطالعه عادت کنند .

قاسمی افزود : اگر دانش آموزان به مطالعه عادت کنند و مطالعه را در برنامه های روزمره خود قرار دهند،جامعه از نظر فکری پیشرفت خواهد کردو هر جامعه‌ای که از نظر فکری پیشرفت کند ، درمسائل اقتصادی، فرهنگی و ... قطعا پیشرفت می کند .

خبرنگار : آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار