کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت:

جشن تکلیف خاطره ای ماندگار در اذهان دانش آموزان است

پاکدشت(پانا)- به همت اقامه نماز، قرآن و عترت اداره آموزش وپرورش شهرستان پاکدشت دانش آموزان دختر با زیارت مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رسیدن به سن بندگی را جشن گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف خاطره ای ماندگار در اذهان دانش آموزان است

مراسم جشن عبادت دانش آموزان دختر شهرستان پاکدشت با حضور مسئولان و مربیان دانش آموزان در مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

هادی علی عسگری کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در خصوص جشن بندگی و عبادت گفت: جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است و با برگزاری این جشن دختران و پسران مسلمانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیدند و مکلفند باید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده رعایت کنند و تمامی دانش آموزانی که به سن تکلیف خواهند رسید در این مراسم شرکت کردند و در کنار یکدیگر بصورت متحد و یکپارچه این مراسم را جشن گرفتند.

او در ادامه با اشاره به این که هدف از برگزاری جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی، توسعه عفاف و حجاب در مدارس و همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن دانش آموزان می باشد اظهار کرد: جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر دانش آموز است که شیرین ترین لحظه‌های به یادماندنی را برای استقبال از تکالیف الهی به ارمغان می‌آورد.

علی عسگری افزود: قرائت سوگند نامه،دکلمه،تقدیم چادر و سجاده، اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه حاملان قرآن و اهدای جوایز از جمله برنامه‌هایی این ایین بود که شادی و شعف خاصی را برای دانش آموزان به ارمغان دارد. برگزاری این‌گونه مراسم‌ها از عوامل تاثیرگذاری است که کودکان و نوجوانان به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار