معاون عمرانی استاندار قزوین:

50 درصد آلودگی آبیک مربوط به خودروها است

قزوین (پانا)- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: طبق مطالعات انجام شده در خصوص کانون آلودگی ها در استان و به طور خاص در آبیک ۱۵‌درصد، مربوط به صنایع، ۱۵ درصد معادن، ۱۵ درصد دامداری ها و ۵۰ درصد خودروهاست.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
50 درصد آلودگی آبیک مربوط به خودروها است

علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و پیشگیری از آلودگی هوای استان قزوین، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور معادل ۹۹ میلیون یورو اعتبار برای بحث مقابله با پدیده گرد و غبار در نظر گرفته شده است، تمامی دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان مکلف هستند تا هفته آینده برنامه های خود در این خصوص را آماده و در جلسه آتی مطرح کنند تا برنامه ها پس از بررسی مصوب و به کارگروه ملی ارائه شوند تا بتوانیم از این اعتبار در استان استفاده کنیم.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده در خصوص کانون آلودگی ها در استان و به طور خاص در آبیک ۱۵‌درصد، مربوط به صنایع، ۱۵ درصد معادن، ۱۵ درصد دامداری ها و ۵۰ درصد خودروهاست که برای کاهش این آلودگی که بخشی از آن صنایع و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه برق شهیدرجایی است، موضوع در حال پیگیری است و حتما برخورد لازم از طرق مراجع قضایی انجام می شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین در خصوص طرح کانال زهکشی، خاطر نشان کرد: طرح کانال زهکش حائل حوضه شور مرکز با توجه به برخی از پیش فرض ها بوده که اکنون این پیش فرض ها تغییر کرده ، بنابراین طرح نیاز به بازنگری دارد و باید پس از مطالعات دقیق علمی بر مبنای نیاز و شرایط امروز برای آن تصمیم گیری شود.

فرخ زاد در این جلسه خاطر نشان کرد: طرح اخذ عوارض صنایع آلاینده مجدد بازنگری شود و عوارض اخذ شده برای طرح های مبارزه با آلودگی هوا هزینه شود.

وی افزود: برای مقابله با چرای بی رویه دام ها که سبب از بین رفتن مراتع و افزایش ریز گردها می شود، موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح تا راهکار قانونی برای مبارزه با آن مصوب شود، همچنین در صورت نیاز موضوع در شورای تامین استان و شهرستان ها نیز طرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار