65 درصد برق ابرکوه در بخش کشاورزی مصرف می شود

یزد(پانا) - مدیر توزیع برق ابرکوه با بیان اینکه ۶۵ درصد برق شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: از مجموع ۶۶۹ حلقه چاه بخش زراعت و باغبانی، ۶۳۵ مورد آن و با ۷۰۱ انشعاب مرتبط به طرح‌های نوین آبیاری از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
65 درصد برق ابرکوه در بخش کشاورزی مصرف می شود

به گزارش ایرنا، ابوالفضل اکرمی عنوان کرد: مشترکان از سه پست فوق توزیع با قدرت منصوبه ۹۰ مگاولت آمپر استفاده می کنند که در این زمینه زیرساخت های مناسبی برای تامین برق متقاضیان کشاورزی و صنعتی فراهم است.

او با بیان اینکه کشاورزان نسبت به پرداخت بدهی خود به این اداره خوش حساب هستند، گفت: ۴۲۷ مشترک بخش صنعت نیز از دیگر استفاده کنندگان برق منطقه هستند.

برق‌رسانی ۱۰۰ درصد به روستاهای ابرکوه

او با اشاره به برقرسانی ۱۰۰ درصد به روستاهای منطقه، خاطرنشان کرد: رویکرد این مدیریت در اجرای طرح های توسعه ، اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق است و امسال برای اجرای این طرح ها در مناطق شهری و روستایی ۴۰ میلیارد ریال بودجه هزینه شده است .

اکرمی اظهار کرد: نتیجه صرف این میزان بودجه، کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برقرسانی ، ارتقای پایداری شبکه ها و کاهش خاموشی هاست و همچنین شاهد کاهش ۲ درصد قطع برق و هشت درصد تلفات شبکه برق نسبت به سال قبل هستیم.

روستاهای سبز

هم اکنون ۲۷ هرار نفر از ۵۵ هزار نفر جمعیت شهرستان در ۳۴ روستا سکونت دارند و با توجه به برخورداری آنها از خدمات عمومی دولت تدبیر و امید و دسترسی روستاییان به آب سالم، مراکز بهداشتی، راه، برق و فضای مدرسه در کشور به عنوان روستاهای سبز شناخته شدند.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ میلیارد ریال هم صرف سرویس و نگهداری و مقاوم سازی شبکه های توزیع برق شهرستان شده است .

او ادامه داد: با صرف این میزان بودجه ۱۴ هزار متر شبکه فشار متوسط و پنج هزار متر شبکه فشار ضعیف ، ۲۰ دستگاه ترانسفورماتور هوایی و زمینی به قدرت هزار و ۱۰۰ کیلو ولت آمپر پست هوایی ایجاد و نصب شده است.

مدیر توزیع شبکه برق ابرکوه بدهی مشترکان به این اداره را ۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت پرداخت به موقع هزینه های برق مصرفی از سوی مردم ، این اداره قادر به تسریع در توسعه صنعت برق خواهد بود.

شهرستان ابرکوه ۲۷ هزار و ۵۰۰ مشترک برق خانگی ، تجاری ، کشاورزی و صنعتی دارد.

کاهش اراضی کشاورزی ابرکوه به ۱۵ هزار هکتار

اراضی قابل کشاورزی شهرستان ابرکوه ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۵ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان هشت هزار هکتار به باغ‌های میوه و بقیه هم به محصول زراعی اختصاص دارد و ۳۵ درصد اشتغال وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

۱۴۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز حوزه کشاورزی ابرکوه به مدت ۱۰ ماه از ۶۶۹ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۳ رشته قنات استحصال می شود و با این میزان آب از ۱۵ هزار هکتارسطح زیرکشت، سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید که بخشی از آن در بازار استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار