تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد، رونق اقتصادی را به دنبال دارد

خرم‌آباد (پانا)- تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد جذب گردشگر و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد، رونق اقتصادی را به دنبال دارد

به گزارش پانا، اسد عبدالهی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری لرستان در جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت باغ گیاه شناسی زاگرس خرم‌آباد عنوان کرد: اقدامات خوبی در حوزه باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد انجام شده و تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته است.

او گفت: پرورش و احیا گیاهان منطقه زاگرس در این مرکز به عنوان کانون گیاهان بومی لرستان و همچنین مجموعه‌ای برای نمایش آنها به عموم مردم از اهداف باغ گیاه شناسی است.

عبداللهی ادامه داد: در این مرکز به انواع گیاهان و روییدنی های حوزه زاگرس و گیاهانی که در گذشته کشت و اکنون کمیاب و نایاب شده اند توجه می‌شود

او با اشاره به تاثیر محیط باغ گیاه شناسی بر روحیه نشاط در جامعه بیان کرد: تکمیل این مجموعه اهدافی مانند رونق گردشگری، ایجاد اشتغال و ذخیره گیاهان محلی را دنبال و همچنین به عنوان قطب پژوهش و آموزش منابع طبیعی زاگرس در موضوعات آموزشی خواهد بود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری لرستان، همچنین باغ تحقیقات گیاه شناسی زاگرس را یکی از کارهای ماندگار استان دانست و افزود: علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی، گردشگری و اقتصادی می‌توان جنبه آموزشی این مجموعه را اصلی ترین کاربرد آن عنوان کرد .

عبداللهی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی مرتبط تدوین جدول زمان‌بندی برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات آن را تا حصول نتیجه در دستور کار قرار داده و همکاری‌های لازم با این مجموعه جهت تکمیل نهایی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار