از سوی وزیر آموزش و پرورش؛

شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی ابلاغ شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی را به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌ و پرورش برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشارکت حداکثری معلمان در فرایند تعلیم و تربیت، شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی را به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

آیین‌نامه گروه‌های آموزشی و تربیتی در نهصد و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش به تصویب رسیده است که به استناد ماده 8 این آیین‌نامه، آموزش‌ و پرورش موظف به تهیه و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی شده است و شیوه‌نامه مذکور مشتمل بر تعیین شایستگی‌ها، وظایف و اختیارات، برنامه‌ها، ساختار و سازمان اداری، ساماندهی و فرایند انتخاب سرگروه‌ها، چگونگی تأمین منابع انسانی و مالی و نظارت و ارزشیابی است.

در سال 1359 دفتر آموزش راهنمایی تحصیلی وقت اولین گام را برای تشکیل گروه‌های آموزشی برداشت و تأثیر این اقدام بر بهبود وضعیت آموزشی دوره تحصیلی موجب شد تا در سال 1361 دفتر آموزش عمومی وقت که شامل سه دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بود این اقدام را به سایر دوره‌های تحصیلی تعمیم دهد.

شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار