کنترل مسافران ورودی فرودگاه ارومیه برای مقابله با کرونا

ارومیه (پانا) - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: مسافران پرواز استانبول در بدو ورود به این فرودگاه با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی این ویروس کنترل می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کنترل مسافران ورودی فرودگاه ارومیه برای مقابله با کرونا

محمدعلی نائل قراملکی افزود: تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در فرودگاه ارومیه با همکاری پایگاه بهداشت مرزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اندیشیده شده و همکاران بهداشتی طی زمان‌های مشخص در فرودگاه مستقر می‌شوند.
وی تاکید کرد: این اقدامات در راستای اجرای بخشنامه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به فرودگاه‌های بین‌المللی و مرز هوایی برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته‌است.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی در انجا فروخته می‌شد، شیوع پیدا کرد و اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره‌جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته‌است.

این ویروس دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر باعث شده‌است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی نداشته باشند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس «کرونا» در جهان کشف شده‌ و با مورد اخیر تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌گردد؛ نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین ۶۰ میلیارد یوان (۸.۷۴ میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده‌است و کمیسیون بهداشت ملی چین تا ساعت ۲۴ شب گذشته تعداد جان باختگان ویروس کرونا در این کشور را ۱۰۶ تن و همچنین آمار مبتلایان به این ویروس را چهار هزار و ۵۱۵ نفر اعلام کرد.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این ویروس در کشورهای مختلف شکل گرفته است و اقدامات کنترلی در فرودگاه ارومیه نیز بر همین اساس استوار است.

آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.
روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای ۳۹ پرواز، شامل ٢ پرواز به مقصد مشهد و ٢ پرواز به مقصد استانبول و ۳۵ پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار