شهرداری خرم آباد ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات دارد

خرم آباد(پانا)- این نهاد ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات انباشت شده از مردم و دستگاه های اجرایی دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری خرم آباد ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات دارد

محمد شریفی مقدم، شهردار خرم آباد در گفتگو با پانا، بیان کرد: متاسفانه با وجود درخواست های مکرر و در برخی موارد اقدامات رسمی و قانونی اما مطالبات شهرداری پرداخت نمی شود در حالیکه این نهاد باید برخی وظایف خود را از طریق درآمدهای داخلی انجام دهد.

او عنوان کرد: بودجه سالانه شهرداری خرم آباد ۲۳۰ میلیارد تومان است و مشکلات کنونی این نهاد از جمله پرداخت حقوق و مزایای کارکنان با ۱۵۰ میلیارد تومان برطرف می شود.

شریفی مقدم با بیان اینکه خرم آباد شهر صنعتی نیست و درآمد اقتصادی بالایی ندارد، تصریح کرد: پرداخت به موقع عوارض مردمی، شهرداری را در اجرای طرح های عمرانی و انجام وظایف محوله کمک می کند.

او بدون اشاره به مبالغ دریافتی شهرداری از محل عوارض ساختمانی تاکید کرد: به طور متوسط پنج تا هفت درصد عوارض ساخت و ساز به این نهاد پرداخت می شود در حالیکه هرچه مردم نسبت به پرداخت عوارض و مالیات، مسوولیت پذیر باشند شهرداری در ارائه خدمات بهتر و ماندگار به شهروندان موفق تر است.

شهردار خرم آباد همچنین با اشاره به وقوع سیل فروردین ماه امسال تصریح کرد: در مجموع ۲۴ طرح با مبلغ ۸۲ میلیارد تومان توسط مدیریت بحران برای شهر خرم آباد تعریف و تاکنون عملیات اجرایی ۱۷ طرح عمران شهری از این محل آغاز شده است.

شریفی مقدم عنوان کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات، حجم بسیاری از طرح های بازسازی سیل آغاز شده که امیدواریم تا پایان امسال با جذب اعتبارات بالا، احداث دیواره ساحلی و ترمیم پل های آسیب دیده تمام شود.

او ادامه داد: سیل فروردین امسال موجب خسارات بالایی در خرم آباد و نگرانی مردم شد به همین جهت ساماندهی رودخانه خرم رود از اولویت های مهم شهرداری است تا شهروندان به آرامش نسبی برسند.

سیل امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت زد که سهم خرم آباد از این رقم بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

شهرداری خرم آباد به بیش از ۴۰۰ هزار شهروند خدمات می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار