برگزاری گردهمایی مدیران ناحیه 3 تبریز

تبریز(پانا)- گرهمایی مدیران و معاونین پرورشی ناحیه 3 تبریز در پژوهشسرای دانش آموزی این ناحیه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گردهمایی مدیران ناحیه 3 تبریز

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این گردهمایی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و روز شهادت فاطمه سلام الله گفت: تاریخ به مظلومیت فاطمه که در پیروی از ولایت و در راه ولایت به شهادت رسیدند.
علمی با اشاره به سخنان امام (ره) که می فرمایند از دامن زن، مرد به معراج می رود، افزود: دانش آموزان و همه مردم فاطمه رازیاد نشناخته اند زیرا کسی به اندازه فاطمه زهرا از دوست شکست نخورده است. باید زندگی او را مطالعه کرد تا زنده بودن در تاریخ را درک کرد.
وی ادامه داد: در دی ماه سختی های زیادی بر مردم ایران گذشت ماه بهمن ماه پیروزی برای ایران است و در این راستا برنامه های دهه فجر به صورت حماسی و با شور و حال در مدارس برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دهه فجر باید برای دانش آموزان شیرین باشد تا سالیان زیاد در خاطر دانش آموزان بماند و از ایام فجر به شادی و خوبی یاد کنند.

طاهر علمی ادامه داد: برابر سند تحول اولین کار ما در آموزش و پرورش رشد دادن دانش آموزان است.رشد علمی و عاطفی و اخلاقی اجتماعی و فرهنگی همزمان باید صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: برخی رشدها مانند رشد جسمانی محدود است ولی رشد علمی تا آخر عمر می تواند ادامه پیدا کند و کار آموزش و پرورش در این حوزه نامحدود است.
علمی با اشاره به اینکه رشد باید در کنار آموزش اتفاق بیفتد گفت: دومین کار آموزش و پرورش تعادل سازی است. تعادل بین عمل و تئوری باید برقرار باشد و نمرات باعث تعادل نمی شود.
وی در ادامه یادآور شد: سومین مسئولیت آموزش و پرورش کشف و پرورش استعداد ها است. کشف استعداد، سنجش، هدایت و بررسی باید در مورد استعداد ها رعایت شود.
علمی در آخر تاکید کرد: در حوزه پرورشی موارد متعددی وجود دارد دشوارترین و ظریفترین آنها تربیت است. که تربیت در حیطه ی کاری ما، همان رفتار اجتماعی دانش آموزان است باید تمامی مسائل مهم را در نظر بگیریم تا دچار آسیب اجتماعی نشویم.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه3 تبریز نیز در ادامه گفت: مدیر موفق باید برنامه ریزی و هماهنگی با اداره را در اولویت کاری خود قرار دهد.
معراج پیری ضمن اشاره به لزوم توانمند بودن مدیران در پیشبرد اهداف افزود:لازمه ی به کارگیری همکاران به بهترین نحو تشویق و انگیزه است.انگیزه موتور محرکه رفتاراست و تاانگیزه ای نباشد رفتاری صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: مسائل تربیتی اولویت اول آموزش و پرورش است.و در این راستا برنامه هایی در مدارس ناحیه در حال انجام است.
پیری در ادامه بیان کرد: برای رسیدن به موفقیت در حوزه ی مدیریت باید بدون دخالت امور زندگی شخصی و ناراحتی ها در محل کار حضور یابید و اجازه ندهید مسائل مختلف باعث افت کیفیت کارتان شود.
وی در آخر گفت: اگر می خواهید دیوار محبت فرو نریزد در زمان عصبانیت تصمیم نگیرید تا به کیفیت آموزش و پرورش ضربه نزنید.

معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه3 تبریز نیز در ادامه گفت: آموزش و پرورش ناحیه3 تبریز به علت حمایت، همت و جدیت مربیان پرورشی و مدیران مدارس قدم های بزرگی برای پیشرفت و رسیدن به اهداف برداشته شده است.
ابوالفضل حسین زاده با اشاره به حدیث امام محد باقر (ع) افزود: محب علی بودن ساده است. ولی الگو قرار دادن زهرا(س) در پیروی از ولایت ساده نیست.
وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت راه جهاد و شهادت و لزوم آشنایی صحیح دانش آموزان با این راه عنوان کرد: اگر شهدا فقط سخنرانی می کردند قطعا مپفق نمی شدند و قطعاعمل به سخنان باعث موفقیت و هموار شدن راه شهادت بر آنان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار