مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد در روز چهارشنبه تعطیل است

کاشان (پانا) - مدیر شهر زیرزمینی نوش آباد، از تعطیلی این مجموعه باستانی در روز چهارشنبه نهم بهمن خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد در روز چهارشنبه تعطیل است

امیر کدخدایی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: بنا به مصوبه شورای اسلامی شهر و ابلاغ شهرداری نوش آباد، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام اله علیها، مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد تعطیل خواهد بود.
وی افزود: شرکتهای گردشگری و گردشگران می‌توانند برای دیدار از شهر زیرزمینی نوش آباد، و سایر مکانهای دیدنی این شهر در روزهای پنج ‌شنبه و جمعه برنامه ریزی کنند.
کدخدایی تصریح کرد: شهر تاریخی نوش آباد که در فاصله پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته است، به علت فاصله نزدیک با تهران و اصفهان، یکی از مقاصد گردشگری تورهای یک روزه گردشگران محسوب می شود.
به گزارش پانا، مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد به عنوان بزرگترین معماری دستکند جهان، یکی از حیرت انگیزترین شهرهای زیر زیرمینی است که پیشینه آن به یک هزار سال قبل و دوره ساسانیان می رسد.
مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد، نمونه ای منحصر به فرد از یک ساختار نظامی و دفاعی است و مجموعه‌ای از اتاق ها، راهروها، چاه ها و کانال‌های متعدد است که برای حفاظت از جان و مال مردم در زمانهای ناامنی در زیر زمین حفر شده است.
مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد به عنوان یک اثر محصر به فرد تاریخی در سال 1385 با شماره 15816 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار