در سفر به کشور عمان انجام شد؛

دیدار رئیس مرکز امور بین‌الملل با وزیر تعلیم و تربیت کشور عمان

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در سفر به کشور عمان با وزیر تعلیم و تربیت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رئیس مرکز امور بین‌الملل با وزیر تعلیم و تربیت کشور عمان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، غلامرضا کریمی در دیدار با مدیحة بنت أحمد بن ناصر الشیبانیة، وزیر تعلیم و تربیت کشور عمان که در وزارت تعلیم و تربیت عمان برگزار شد، دعوت‌نامه حاجی میرزایی، وزیر آموزش ‌و پرورش جمهوری اسلامی ایران برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را به مدیحة بنت أحمد بن ناصر الشیبانیة تقدیم کرد.

در این دیدار توسعه همکاری‌های آموزشی بین دو کشور، آموزش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرف عمانی خواهان انتقال تجربیات ایران در مورد پرورش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان به کشورش شد و همچنین مقرر شد تا هیاتی در مورد استفاده از تجربیات ایران در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به جمهوری اسلامی ایران اعزام شوند.

کریمی با اشاره به تجارب ایران در مورد پرورش دانش‌آموزان استعدادهای درخشان اظهار کرد: تیم‌های نهایی دانش‌آموزان استعدادهای درخشان کشور عمان می‌توانند با طی کردن دوره‌های کوتاه‌مدت در ایران با نحوه رقابت در عرصه بین‌المللی آشنا شوند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه 36 درصد دانش آموزان ایرانی در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند، برای انتقال این تجربیات اعلام آمادگی کرد که مورد استقبال طرف عمانی قرار گرفت.

در پایان کریمی از طرف عمانی خواست تا مدرسه جمهوری اسلامی ایران در عمان مورد حمایت هرچه بیشتر این کشور قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار