نشست آموزشی و توجیهی رابطین و خبرنگاران خبرگزاری پانا شهرستانهای استان تهران

تهران (پانا) - نشست خبرنگاران پانا رابطین و خبرنگاران خبرگزاری پانا مناطق بیست و یک گانه شهرستانهای استان تهران با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران،مشاور اجرایی مدیر کل ،مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل ومسئول خبرگزاری پانا شهرستانهای استان تهران درسالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست آموزشی و توجیهی  رابطین و خبرنگاران خبرگزاری پانا  شهرستانهای استان تهران

در این جلسه نغمه مختاری مسئول خبرگزاری پانا اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم خدمت رابطین، خبرنگاران پانا و مسئولین، جلسه را یک کارگاه آموزشی و توجیهی خواند که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ادامه ابوالحسن قلیزاده مدیر سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیزدر سخنانی بر ضرورت انعکاس اخبار فعالیتهای آموزش و پرورش و علی الخصوص معرفی ظرفیت‌های موجود در مدارس و معرفی مدارس تمام تشکیلاتی پیشتازان تاکید کرد.

آمنه مغیثی مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز در ادامه با گرامیداشت ایام فاطمیه در سخنانی با اشاره به اینکه وظیفه امروز خبرنگاران پانا با توجه به اوضاع فعلی کشور بسیار خطیر است، اظهارکرد: این روزها اینقدر که خبرنگاران بر روی اخبار ناامیدکننده تمرکز کرده‌اند بر روی اخبار مثبت تمرکز ندارند.

او در ادامه افزود: دانش‌آموزان ما هم از سهم بسزایی در انعکاس اخبار برخوردارند و دانش‌آموزان خبرنگار می‌توانند با پررنگ کردن کوچکترین خبرهای خوب، مثبت اندیشی را به دانش‌آموزان و فرهنگیان و به طور کلی به جامعه برگردانند .

او تصریح کرد: ماباید بیدار باشیم و بدانیم که دشمن امروز در حوزه رسانه فعالیت می‌کند و آگاه باشیم که آنها چه می‌کنند تا ما بتوانیم با رفتار متقابل آنها را کنترل کنیم. امروزه در شبکه‌های اجتماعی مطالبی مطرح می‌شود که مخاطبان به آن توجه می‌کنند و بدون توجه به منابع آن را منتشر می‌کنند و وظیفه خبرنگاران پانا در این حیطه انعکاس اخبار واقعی است.

محمد صیدلو ،مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز با حضور در جمع خبرنگاران و رابطان پانا شهرستانهای استان تهران به سخنان آنان توجه کرد و توصیه های لازم را به آنان ارائه نمود.

مهمترین نکات و در خواستهایی که رابطین و خبرنگاران پانا از مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران داشتند،عبارتند از: تهیه کارت خبرنگاری، برگزاری دوره‌های آموزشی با اهدای گواهینامه، توجه مسئولین آموزش و پرورش و ارگانها و نهادهای شهرستانهای استان تهران به نقش خبرنگاران پانا.

در بخش دیگری از جلسه نغمه مختاری مسئول خبرگزاری پانا اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و حق شناس مدرس خبرگزاری پانا شهرستانهای استان تهران در یک کارگاه آموزشی و توجیهی پس ازشنیدن نقطه نظرات خبرنگاران، در زمینه ارزشهای خبری ،اشکالات متداول در نگارش اخبار، نحوه تنظیم خبر و گزارش تصویری درکارتابل خبرگزاری پانا، انواع خبر و گزارش و سایر موضوعات مرتبط مطالب مبسوطی را بیان کردند.

در این مراسم از هادی فخاری مسئول سابق خبرگزاری پانا اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ورابطان و خبرنگاران حوزه خبر شهرستانهای استان تهران با اهدای لوح سپاس توسط مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و سایر مسئولین تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار