تقدیر وزارت صمت از روسای اتاق‌ها و مدیران بازرسی اصناف

تهران (پانا) - جلسه ستاد تنظیم بازار صبح امروز با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزار و در این نشست از اصناف و بازاریان برای تامین کالا و کنترل قیمت ها تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در حالی که سطح تحریم ها با هدف قرار دادن اقتصاد کشور از اوایل سال ۹۸ رو به تزاید بوده، خوشبختانبه شاهدیم که با برنامه ریزی های خوبی که ستاد تنظیم بازار کشور انجام داده، امروز شاهد تثبیت قیمت بسیاری از اقلام کالا به ویژه کالاهای اساسی و حتی کاهش قیمت بسیاری از اقلام کالایی و پر مصرف هستیم.
اگرچه سیاست های مدبرانه همچون تخصیص و تامین ارز و حمایت دستگاه های اجرایی از فرایند تامین در این نتیجه بسیار موثر بوده اما نباید نقش سایر عوامل از جمله روسای اتاق ها، اتحادیه ها، واحدهای صنفی و بازرسان و مدیران بازرسی را نادیده گرفت. به همین جهت صبح امروز در ستاد تنظیم بازار با ارائه آخرین گزارش ها از بازار و تایید تامین کالا، از اقدامات خانواده بزرگ اصناف تقدیر شد.
رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص این نشست در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: ضرورت هماهنگی بین روسای اتاق های مرکز استان ها، مدیران بازرسی و ستاد اتاق اصناف ایران جهت حصول نسخه حداکثری از تصمیمات و مصوبات تنظیم بازار و کسب اطلاع ما از نقطه نظرات این عزیزان در نقاط مختلف کشور امری اجتناب ناپذیر است.
سعید ممبینی ادامه داد: در همین راستا از آغاز به کار دور جدید هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، این گردهمایی برای سومین بار برگزار شده و هدف اصلی ایجاد هماهنگی در برنامه های متناسب با مناسبت های پیش رو است که می تواند تاثیری بسزا در تداوم آرامش بازار داشته باشد. در این نشست همچنین از فعالیت ها و همکاری های اتاق اصناف ایران طی یک ساله اخیر تقدیر شد.
وی همچنین در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت بازار پایان سال اظهار کرد: در این راستا بر تامین کالا تاکید شد.
ممبینی گفت: برابر بررسی های به عمل آمده در حال حاضر تمامی کالاهای اساسی تامین شده و به میزان کافی موجود است از این رو در این نشست مقرر شد عوامل عمده فروشی و خرده فروشی صنفی که در همین راستا فعالیت دارند، به کار گرفته شوند و آنها از ابزارهای تهیه و تامین به موقع در مسیر عرضه کالا تلاش کنند.
رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه به اهمیت فروش فوق العاده در ایام پایانی سال تاکید و بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا برای کالاهایی مرتبط با سال نو (از قبیل پوشاک، شیرینی، آجیل و …) در نشست ستاد تنظیم بازار مقرر شد اتحادیه های مرتبط فروش فوق العاده را در اولویت قرار داده و اطلاع رسانی لازم در خصوص مشارکت اصناف در فروش فوق العاده انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین برابر مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مقرر است در صورت تشخیص کارگروه در تنظیم بازار و استان ها مبنی بر ضرورت برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، این نمایشگاه ها صرفا با محوریت اتاق های اصناف و مشارکت صنوف دارای پروانه کسب برگزار شود.
ممبینی بیان کرد: همچنین در خصوص مشاغل خدماتی نیز متناسب با شرایط تعطیلات سال نو مقرر شد واحدهایی همچون تعمیرکاران خودرو، تعویض روغن و … به صورت کشیک به مسافران نوروزی خدمات ارائه کنند.
بر اساس این گزارش، اهمیت این جلسه که بیشتر جنبه کاربردی داشت در این بود که معاون محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت حامل پیام تشکر و تقدیر وزیر محترم از همکاری های یکساله مجموعه اصناف، اتحادیه ها و واحدهای صنفی کشور بود.
گفتنی است روز گذشته در نشست تخصصی روسای اصناف مراکز استانها و مدیران بازرسی، عباس قبادی و عباس تابش معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اهداء لوح تقدیر به روسای اتاق های اصناف و مدیران بازرسی با امضاء رئیس اتاق و معاونان وزات صنعت، معدن و تجار نیز قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار