نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران(ایران اکسپو)برگزار می‌شود

تهران (پانا) -  رئیس مرکز ملی فرش ایران می‌گوید نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران( ایران اکسپو ) در راستای توسعه اقتصاد کشور ، و اهداف بلند مدتی همچون حمایت از تولیدکنندگان داخلی و افزایش تولید صادرات محور و افزایش صادرات غیر نفتی برگزار می شود که فرش ایرانی از جمله مهم ترین صادرات غیر نفتی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

فرحناز رافع با تاکید بر ضرورت تقویت صادرات فرش ایران و ارائه راهکارهای صادرات فرش با وجود تحریم ها گفت: برنامه ریزی برای افزایش صادرات فرش ایران به کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: در صدد هستیم، صادرات کشور در این حوزه به کشورهای همسایه تا سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند .

رافع با اشاره به مشکلات قوانین و بخشنامه ها در حوزه صادرات فرش گفت: مشکلات در بخش قوانین صادرات فرش از جمله دغدغه های صادرکنندگان است که باید با کمک اتحادیه و مرکز ملی قوانین موجود به روز شده و چالش‌ها رفع شود.

به گفته رییس مرکز ملی فرش ایران ، مشکل اصلی فرش دستباف ایرانی بازار فروش و در این بازار موضوع بازاریابی و مارکتینک است؛ مرکز و دولت در این بخش فقط نقش سیاستگذاری و تسهیل گری دارد اما برای ادامه راه، بخش خصوصی و به ویژه اتحادیه باید همراه باشد.

وی در باره چهارمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران(ایران اکسپو) گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در راستای توسعه اقتصاد کشور اهداف بلند مدت همچون حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تولید ثروت، افزایش تولید صادرات محور، ایجاد فرصت های شغلی، افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد ارتباط بین صادرکنندگان برتر داخلی و هیئت های خارجی برگزار می شود و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال طبیعی است که برگزاری این نمایشگاهها تاثیر زیادی در معرفی کالاهای ایرانی و در عین حال افزایش صادرات غیرنفتی خواهد شد که از جمله مهم ترین صادرات غیر نفتی ، فرش ایرانی است.

رافع با اشاره به اینکه به دلیل فاصله بین ارزش دلار و ریال، شرکتها تمایل بیشتری به صادرات دارند و جذابیتهای صادراتی برای آنها افزایش یافته است عنوان کرد: امروز صنعت فرش ایران در تحریم جهانی نیست بلکه در خود تحریمی ما قرار گرفته است به طوری که از خانه خودمان گرفته تا محل کار فرش ایران را تحریم کردیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران با تاکید برضرورت تقویت مارکتینگ ، اشتغال زایی حرفه ای و ایجاد انقلاب صنعتی در حوزه فرش در کشور اظهار کرد: تولید فرش دستباف به ایجاد اشتغال فراوان در کشور کمک می‌کند و همچنین با ارزش افزوده بالایی در مقایسه با سایر صنایع برخوردار است زیرا با سرمایه اندک ایجاد می‌شود و به تولید یک اثر ماندگار می‌انجامد که علاوه بر جنبه هنری، کالا نیز محسوب می‌شود و قابلیت مصرفی دارد.

رافع در عین حال بر اهمیت سیاست گذاری در عرصه داخلی فرش دستباف تاکید کرد.

گفتنی است؛ چهارمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه با تاکید بر ضرورت توجه به فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و همچنین افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال، در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با حضور تجار و بازرگانان کشورهای مختلف برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار