خوراکیان تاکید کرد: مشکلات رشد فکری دانش‌آموزان در پی استفاده بیمارگونه از فضای مجاری

تهران (پانا) - معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی تاکید کرد که استفاده معمولی، استفاده افراطی بیمارگونه و اعتیادگونه دانش‌آموزان از فضای مجازی، باعث مشکلات مختلف در رشد فکری، بدنی و ذهنی دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خوراکیان تاکید کرد: مشکلات رشد فکری دانش‌آموزان در پی استفاده بیمارگونه از فضای مجاری

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، امیر خوراکیان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی در بیست سومین جلسه فکرانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به ویژگی‌های فضای مجازی گفت: «تحولاتی که فضای مجازی در پی دارد، ناشی از این ویژگی‌های آن ازجمله شبکه‌ای بودن فضای مجازی، هوشمندی و خدماتی شدن این فضا است»

او گفت: «در فضای مجازی با کلان داده‌ها مواجهیم که سرمایه بزرگی در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. استفاده از هوش مصنوعی و ... به این کلان داده‌ها اضافه می‌شود و ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.»

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: «در حال حاضر، فضای مجازی، فضای ارتباطات انسان است و 7میلیارد کاربر به اینترنت وصل است. در آینده با آمدن اینترنت اشیاء این عدد به 50 میلیارد می‌رسد. فضای مجازی زیست بوم انسان و اشیاء خواهد شد و ما با اشیاء نیز ارتباط خواهیم داشت.»

مشکلات رشد فکری دانش‌آموزان در پی استفاده بیمارگونه از فضای مجاری

خوراکیان اشاره کرد: «دانش‌آموز بعلاوه فضای مجازی با دانش‌آموز منهای فضای مجازی متفاوت است. آیا آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت این تفاوت را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کرده است؟ استفاده افراطی از اینترنت. زندگی، خرید، ارتباطات، بازی، سرگرمی و... همه در فضای مجازی است. استفاده معمولی، استفاده افراطی بیمارگونه و استفاده اعتیادگونه باعث مشکلات مختلف در رشد فکری، بدنی و ذهنی دانش‌آموزان می‌شود.»

او گفت: «خواب در رشد انسان و بهداشت روانی و جسمی انسان یک مساله بسیار مهم است. خواب در نسل فعلی، شدیدا دچار مشکل و نقص و به هم ریختگی شده وبازیابی جسمی را با رکود و خطر درگیر کرده و تمرکز و تحصیل را به هم ریخته و لذا مدل مطالعه تغییر یافته است. این نسل از مدل مطالعه از ابتدا تا انتها به مدل مطالعه نکات مهم تغییر کرده است و بیشتر ذائقه آنها تصویری شده است این ذائقه حال و حوصله متن خوانی را از بین برده است. حدود 67 درصد محتوای فضای مجازی تصویر است.»

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: «در زمینه بازی‌های رایانه‌ای نیز در حال حاضر 28 میلیون گیمر داریم که خیلی از اینها دانش‌آموز هستند. متوسط سن ایشان 21 سال بوده که در دو سال اخیر به 19 سال رسیده است. میانگین از 72 دقیقه در روز به 90 دقیقه رسیده است. بازی‌ها از فضای کامپیوتر به فضای گوشی منتقل شده است و 88 درصد بازی‌ها، بازی‌های موبایلی هستند، 25 درصد رایانه ای و 18 درصد کنسولی هستند.»

او گفت: «یکی از تحولات آینده، شخصی‌سازی است و هر کسی نیازها و خدمات خودش را در فضای مجازی بسازد. نظام آموزشی برای شما متناسب با فرد شما طراحی می‌شود. جریان داده‌ها و اینکه همه اطلاعات در این حوزه ثبت می‌شود و سرمایه‌های انسانی ما در اختیار پلت فرم‌های خارجی قرار می‌گیرد. مسئله حریم خصوصی و ... بحث مفصلی است.»

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: «با تغییر جایگاه و کیفیت نظام تعلیم و تربیت مواجهیم. نقش حاکمیت در تعلیم و تربیت متفاوت خواهد شد، مخاطبمان با ویژگی‌های جدید خواهد بود و نیازمند برنامه‌ریزی‌های متفاوت خواهد بود. یک سری مفاهیم مثل استقلال، حریم خصوصی و... متفاوت خواهد شد. ضرورت سرعت تصمیم‌گیری در این فضا بسیار مهم است. عقب افتادگی ما بسیار زیاد است. باید به سرعت تصمیم گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار