برگزاری نشست شورای معاونین پرورشی مناطق نوزده گانه شهر تهران

تهران (پانا) - جلسه شورای معاونین پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در محل اداره آموزش و پرورش منطقه4با حضور عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران، محمدحسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه4 و معاونان پرورشی مناطق نوزده گانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست شورای معاونین پرورشی مناطق نوزده گانه شهر تهران

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی شهر تهران ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و ارایه گزارشی از بازدیدی که از شهرهای معین تهران در سیستان و بلوچستان داشتند، گفت: سه شهر کنارک و بنت و زرآباد برعهده شهر تهران است. من مناطق محروم زیادی دیده ام اما برای سیستان و بلوچستان باید قصه غصه ها نوشت.
وی افزود: موضوع سیل یک بحث است اما محرومیت چیز دیگری است. حضور در این مکان ها درس آموز است. کنارک 22هزار و 400نفر دانش آموز داشت و از این تعداد حدود 280 انسانی، 108تجربی و 28نفر رشته ریاضی داشتند. فقط ده نفر از کل معلمین کنارک متخصص بودند که در رشته خودشان درس می دادند و معلم ها اکثرا در چندین رشته دیگر هم درس میدادند. ما باید به داشته های مان بیشتر از نداشته های مان توجه کنیم. در این شهر 208مدرسه داشتند و دوهزار پیش دبستانی داشتند و فقط سه نفر مشاور داشتند.
وی افزود: در منطقه کنارک 29 روستا آسیب دیده بودند و 12معلم سرا داشتند. شهر نزدیک آن زرآباد بود که 250کیلومتر فاصله داشتند و جاده در سیل ازبین رفته بود.
کریمی گفت: در منطقه زرآباد که اصلا رشته ریاضی نداشتند چون معلم نداشتند. این منطقه با 5400 دانش آموز فقط یک مشاور داشت. در این منطقه ده مدرسه درمسیر رودخانه از بین رفته بودند.
وی افزود: منطقه بنت 250کیلومتر تا کنارک فاصله داشت و راه کوهستانی بود. در این منطقه 10هزار دانش آموز داشتند. 460رشته انسانی، 100نفر علوم تجربی و 560معلم داشت. این منطقه 6400کیلومتر مربع وسعت داشت و این یک بخش دو دهستان داشت. البته ناگفته نماند در بنت و سایر شهرها علی رغم محرومیت شان، دل بزرگی داشتند. در شهر بنت از معلم ها نفری ده هرارتومان گرفته اند و مدرسه ای به نام فرهنگیان ساختند تا دانش آموزشان جایی برای درس خواندن داشته باشند.
کریمی با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی از سیستان و بلوچستان افزود: فارغ از سیل باید از سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی کنیم. آنجا به نهضت عظیم مدرسه سازی نیاز دارد. ما آدم ها در غم ها و شادی های یکدیگر شریک هستیم و هرچه می توانیم کمک کنیم.
وی در رابطه با اولویت های حوزه پرورشی شهر تهران برای کمک به این سه شهر گفت: اولویت ما این است که در آنجا از ظرفیت معلمین چابهار برای تقویت پایه دوازدهم استفاده کنیم. همچنین اعزام مشاور به این استان داریم. همچنین در اردیبهشت ماه هم مجدد مشاورین ما اعزام می شوند.
در ادامه نشست مجتبی ولی پوری، رییس اداره فرهنگی و هنری اداره کل شهر تهران درباره برنامه های دهه فجر معاونت پرورشی سخن گفت و در ادامه هرکدام از معاونین پرورشی مناطق از برنامه های منطقه خودشان سخن گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار