طرح ممیزی املاک بافق به ایستگاه پایانی رسید

یزد(پانا)- بخش عمده ای از اطلاعات مکانی ۹۵ درصد از املاک شهری بافق در سامانه شهرداری به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح ممیزی املاک بافق به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شهردار بافق از وجود ۲۲ هزار و ۸۰۰ ملک با کاربری‌های مختلف در محدوه شهری خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۹۵ درصد ممیزی شده است.
نوروززاده افزود: در اجرای این طرح تمامی اطلاعات مکانی از قبیل ابعاد و اندازه هاو نقشه ملک، و اطلاعات توصیفی مانند مشخصات ملک، آدرس و اشتراک‌های آب، برق، گاز و تلفن و همچنین کاربری موجود جمع آوری شده است.
وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اطلاعات جمع آوری شده در سامانه شهرسازی شهرداری به ثبت رسیده است و مابقی قبل از پایان سال به ثبت می‌رسد.
شهردار بافق خاطر نشان کرد: مراحل جمع آوری و ثبت اطلاعات ممیزی از ۲ سال قبل آغاز شد و تا پایان بهمن ماه سالجاری به اتمام می‌رسد.
وی ثبت و نگهداری سوابق املاک، معابر و مشاغل در سیستم، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک، معابر و مشاغل در سطح شهر، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، میسر بودن ارائه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهر سازی و نوسازی، دسترسی سریع و بی واسطه شهرداری به داده‌های مکانی املاک، نمایش نقشه معابر و مشاغل در سایر سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی نظیر GIS و Google earth، گزارش گیری سریع و دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری‌های مختلف و امکان تهیه نمودار‌های آماری را از مهم‌ترین فواید اجرای عملیات طرح ممیزی املاک شهری برشمرد.
نوروززاده مراحل بعدی طرح را یاد آورشد و بیان کرد: در این مرحله نسبت به صدور فیش تشخیص اقدام می‌شود که شهروندان عزیز باید آن را به دقت مطالعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، مراتب را به دفتر محلی که متعاقبا اعلام می‌شود اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار