پهنای باند اینترنت لرستان سه گیگابایت افزایش یافت

خرم آباد (پانا)- پهنای باند اینترنت استان از هفت به ۱۰ گیگابایت افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پهنای باند اینترنت لرستان سه گیگابایت افزایش یافت

محمدقاسمی مدیر مخابرات منطقه لرستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اینترنت استان تا حدود یک ماه قبل با پهنای باند هفت گیگا بایت از مسیر استان فارس به خوزستان و سپس لرستان وارد می شد که تا حدودی ناپایدار بود.

او عنوان کرد: پس از مذاکره با شرکت مخابرات، اینترنت استان با افزایش پهنای باند از مسیر اصفهان تامین شده و تلاش می شود پهنای باندی که به مشترکان می رسد میزان خرید واقعی آنها باشد.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) نیز دایر شده و ۹۳ درصد روستاها و ۹۹ درصد جاده های اصلی استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

اکنون ۷۹۴ سایت نسل دوم، ۶۲۶ سایت نسل سوم و ۴۶۹ سایت نسل چهار در لرستان فعال است و ۵۱ نقطه استان که آنتن دهی تلفن همراه در آنها مشکل دارد، شناسایی و اقدامات اولیه برای رفع این نقصان انجام شده است.

وزارت ارتباطات تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند که تاکنون یک هزار و ۲۴۵ روستای لرستان از این خدمت بهره مند شده اند و ۷۴۵ روستا نیز تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات تجهیز و از ظرفیت‌ و مزایای آن بهره مند می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار