چهارمین دیدار و گفتگوی ظریف و بن علوی در ظرف یک ماه

تهران (پانا) - برای چهارمین بار در ظرف یک ماه وزرای خارجه ایران و عمان با یکدیگر ملاقات کردند . امروز ( سه شنبه ) یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان درتهران با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.  

کد مطلب: ۱۰۰۸۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین دیدار و گفتگوی ظریف و بن علوی در ظرف یک ماه

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان امروز در راه بازگشت از داووس در توقفی کوتاه در تهران با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار در رابطه با موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه همکاری‌های ایران و عمان در تنگه هرمز تبادل نظر کردند.

ظریف و بن علوی همچنین بر اراده دولت‌های متبوع خود در جهت تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی برای همگان تاکید کردند و از همه طرف‌ها خواستند نقش مثبتی را در این روند ایفاء کنند.

این چهارمین دیدار وزیران خارجه عمان و ایران در حدود یک ماه اخیر است. وزیر خارجه عمان روز سه‌شنبه هفته گذشته در تهران با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین محمد جواد ظریف بیست و هفتم دی ماه در بازگشت از سفر هند هم در توقف کوتاهی که در مسقط داشت، با همتای عمانی خود دیدار کردو تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان دو هفته پیش هم با حضور در مسقط برای شرکت در مراسم گرامیداشت سلطان فقید عمان، با سلطان هیثم بن طارق پادشاه جدید عمان و دیگر مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار کرد.

حدود سه هفته پیش نیز یوسف بن علوی برای شرکت در مجمع گفت‌وگوی تهران، به ایران سفر کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار